Beleidsmedewerker Wonen

Gemeente Zaltbommel

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit over 6 dagen
112 24 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

2 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als beleidsmedewerker Wonen ben jij de drijvende kracht achter het woonbeleid in onze regio. Dit doe je samen met de projectleider Wonen en de junior beleidsmedewerker Wonen. Jij ontwikkelt en bent verantwoordelijk voor het strategisch beleid. Je zorgt ervoor dat de Woonvisie altijd actueel is en voert de nodige acties uit om deze te realiseren.

Waar ga je mee bezig houden:

  • Je houdt de Woonvisie actueel en voert de bijbehorende acties hierbij uit. Je draagt zorg voor het woningbouwprogramma, in lijn met de Woonvisie;

  • Je bereidt de implementatie van het wetsvoorstel regie op de volkshuisvesting voor en na vaststelling beheer je de uitvoering van de wet;

  • Je bent inhoudelijk de expert voor de opgave huisvesting aandachtsgroepen;

  • Je maakt meerjarige prestatieafspraken met onze woningcorporaties en huurdersverenigingen. Je begeleidt bestuurlijke overleggen met onze woningbouwcorporaties;

  • Je fungeert als adviseur en vraagbaak voor collega’s en het college, voornamelijk met en voor de portefeuillehouder Wonen;

  • Je vertegenwoordigt het belang van de gemeente Zaltbommel in ontwikkelen binnen diverse samenwerkingsverbanden (Bommelerwaard, regio Rivierenland, , Centrumregio Den Bosch, Provincie Gelderland);

  • Je bent tevens ook budgetbeheerder van diverse wonen-gerelateerde middelen.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon;

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Aantoonbare werkervaring op het thema wonen;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een lokale gemeente (30 punten);

  • Een maximum uurtarief van €112,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee (20 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker wonen (30 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in bestuurlijke advisering (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Competenties

  • Je bent communicatief en schrijft in heldere taal en hebt kennis van juridische regels; bestuurlijke processen;

  • Je beschikt over adviesvaardigheden, je kunt goed luisteren en weet je boodschap onderbouwd en in begrijpelijke taal te communiceren;

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Klantgericht;

  • Luisteren;

  • Resultaatgericht werken;

  • Samenwerken;

  • Overtuigen;

  • Analyserend vermogen.

Organisatie en team

Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In ieder geval de maandag en de donderdag.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zaltbommel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zaltbommel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Zaltbommel merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur