Logo van Gemeente Woerden
Logo van Gemeente Woerden

Regionaal Controller

Blekerijlaan 14, 3447 GR Woerden, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

11 dec 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De regio Utrecht-West (gemeenten De Ronde Venen, Montfoort, Oudewater, Stichtse Vecht en Woerden) zoekt een controller voor de regio Utrecht West die zal worden gepositioneerd bij de gemeente Woerden. Deze rol richt zich op de financiële aspecten van de feitelijke implementatie van de nieuwe Gemeenschappelijke Regeling Sociaal Domein Utrecht West (GR SDUW). De regio kiest ervoor om een robuuste GR op te bouwen die operationeel moet zijn op 1 januari 2027.

Deze GR krijgt een breed takenpakket op het gebied van de Jeugdwet en de Wmo: 

  • Regionale beleidsontwikkeling: van regiovisie tot beleidsrijk inkopen 

  • Contracteren van zorgaanbieders en het voeren van contractmanagement 

  • Afstemmen van de beleidsontwikkeling, de inkoop en het contractmanagement op bovenregionaal niveau 

  • Toezicht uitoefenen 

  • Regionaal Expertise Team (RET) 

  • Administratieve verwerking van berichtenverkeer, declaratie en facturatie 

Voor het daadwerkelijk implementeren van deze GR is een breed scala aan activiteiten noodzakelijk met betrekking tot o.a. HR, financieel, juridisch, beleidsontwikkeling, contractmanagement, organisatorisch, in- en externe communicatie, data, ICT en procesinrichting. 

Verantwoordelijkheden
De aan te stellen controller wordt krijgt t.a.v. de voorbereiding en realisatie van bovenstaande GR de volgende verantwoordelijkheden: 

  • Centraliseren van financiële stromen op één plaats 

  • Vanaf 2026 gaan werken met kwartaalrapportages t.a.v. de financiële voortgang 

  • In kaart brengen financiële vereisten rond de oprichting van een GR 

  • Opstellen van een structurele begroting vanaf 2027 

  • Verbinding aanleggen tussen de financiële voortgang en de inhoudelijke voortgang m.b.v. KPI's en dashboards. 

  • Vormgeven van de nieuwe relatie tussen GR en de ondersteunende afdelingen met behulp van DVO's en tarieven/kosten 

Verder ondersteunt de controller in 2026 het team Inkoop & Monitoring Utrecht West met het vormgeven en opvolgen van de Planning & Control cyclus en het opzetten van een (vooralsnog alleen in 2026 geldende) verplichtingenadministratie. 

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie of financial control;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare kennis en werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentelijke financiering van het sociaal domein binnen een gemeente of bij voorkeur in een regionaal samenverwerkingsverband van gemeenten (benoem in het het cv waar dit is opgedaan);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Regionaal Controller binnen een gemeente, een regionaal samenwerkingsverband van gemeenten of een zorgaanbieder die actief is in het sociaal domein.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau in de richting van bedrijfseconomie of financial control (10 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met gemeentelijke financiering van het sociaal domein binnen een gemeente of bij voorkeur in een regionaal samenverwerkingsverband van gemeenten (benoem in het het cv waar dit is opgedaan) (30 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Regionaal Controller binnen een gemeente, een regionaal samenwerkingsverband van gemeenten of een zorgaanbieder die actief is in het sociaal domein (30 punten);

  • Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (inclusief fee) (30 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)

  • Klantgericht

  • Doorzettingsvermogen

  • Tactisch gedrag

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Kritisch

  • Analyserend vermogen

  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Organisatie

Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.

Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.

https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

Team 

De regio Utrecht-West (gemeenten De Ronde Venen, Montfoort, Oudewater, Stichtse Vecht en Woerden) zoekt een controller voor de regio Utrecht West die zal worden gepositioneerd bij de gemeente Woerden. Deze rol richt zich op de financiële aspecten van de feitelijke implementatie van de nieuwe Gemeenschappelijke Regeling Sociaal Domein Utrecht West (GR SDUW). De regio kiest ervoor om een robuuste GR op te bouwen die operationeel moet zijn op 1 januari 2027.

Deze GR krijgt een breed takenpakket op het gebied van de Jeugdwet en de Wmo: 

  • Regionale beleidsontwikkeling: van regiovisie tot beleidsrijk inkopen 

  • Contracteren van zorgaanbieders en het voeren van contractmanagement 

  • Afstemmen van de beleidsontwikkeling, de inkoop en het contractmanagement op bovenregionaal niveau 

  • Toezicht uitoefenen 

  • Regionaal Expertise Team (RET) 

  • Administratieve verwerking van berichtenverkeer, declaratie en facturatie 

Voor het daadwerkelijk implementeren van deze GR is een breed scala aan activiteiten noodzakelijk met betrekking tot o.a. HR, financieel, juridisch, beleidsontwikkeling, contractmanagement, organisatorisch, in- en externe communicatie, data, ICT en procesinrichting. 

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 7 januari 2026, van 09:00 uur tot 11:00 uur. En van 12:00 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE:
1

Overig algemeen:

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal  
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr