Logo van Gemeente Woerden
Logo van Gemeente Woerden

Regionaal adviseur Jeugdhulp en Wmo

Blekerijlaan 14, 3447 GR Woerden, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 32 - 36

Omschrijving

In deze opdracht ben je verantwoordelijk voor het helder vastleggen van de beleidsmatige ambities, eisen en wensen die de regio heeft voor de nieuwe inkoop van jeugdhulp en Wmo. Je slaat de brug tussen beleid en inkoop en draagt zorg voor een concrete vertaling naar strategische inkoopdoelen, segment en productbeschrijvingen. Jouw inbreng is cruciaal om te komen tot een beleidsrijke inkoop. Je bent sterk in het organiseren en faciliteren van overleggen en zorgt ervoor dat deze tot concrete en gedragen resultaten leiden. Je werkt nauw samen met de gemeenten, de regionale inkooporganisatie en in- en externe stakeholders. Het vertrekpunt voor deze taken vormt de begin 2025 vastgestelde regiovisie Jeugdhulp en Wmo. Het doel is dat de ambities zoals vermeld in deze regiovisie, samen met de gemeentelijke collegas, concreet worden uitgewerkt in een uitvoeringsagenda en strategische inkoopdoelen, aangevuld met een set van maatregelen die een plek krijgen in de inkoop en de beleidsontwikkeling.

Taken:

  • Samen met de regionale en lokale beleidsadviseurs Jeugdhulp en Wmo werk je de regionale visie uit naar een uitvoeringsagenda. Deze uitvoeringagenda vormt een belangrijke basis voor de inkoopdoelen en de regionale samenwerking.
  • Als trekker van de inkoopwerkgroepen Inhoud Jeugdhulp en Inhoud Wmo zorg je ervoor dat alle aanwezigen gehoord worden, om zo te komen tot tijdige, gedragen en concrete voorstellen en resultaten. Het betreft hier niet alleen het praktisch voorzitten, maar ook de organisatie, voorbereiding, agendering en opvolging in samenwerking met de projectleider van de Inkoop. .
  • Je vertaalt de uitkomsten, voorstellen en resultaten vanuit diverse overleggen in inkoop- en beleidsdocumenten die richting geven aan de inkoop.
  • Je begeleid deelgroepen in bijeenkomsten in het kader van de inkoop met gemeenten, zorgaanbieders, verwijzers en andere belanghebbenden. Om tot de juiste inhoudelijke afwegingen te komen, is een goede en interactieve afstemming met zorgaanbieders, verwijzers en partijen zoals welzijn of onderwijs noodzakelijk. Dit zijn potentieel grote bijeenkomsten waarbij in deelgroepen onderwerpen worden doorgesproken. Het leiden van dit type deelgroepen en de uitwerking ervan t.b.v. de eerdergenoemde inkoopwerkgroepen is eveneens een belangrijk aspect van deze rol.

Concrete resultaten:

  • Opleveren van de Uitvoeringsagenda Jeugdhulp en Wmo (Q1 2026);
  • Opleveren van de Strategische inkoopdoelen, op basis van het gefaseerde inkoopproces (Q1 en Q2 2026);
  • Beleidsstukken voor de inkoop (gefaseerd, Q1 en Q2 2026).

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 als adviseur op het gebied van Jeugdwet en Wmo bij een gemeente (benoem in het cv waar dit is opgedaan);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 met de samenwerking tussen beleid, inkoop en contractmanagement (benoem in het cv waar dit is opgedaan).

Wensen en competenties

Wensen:

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur op het gebied van Jeugdwet en Wmo bij een gemeente (benoem in het cv waar dit is opgedaan);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de samenwerking tussen beleid, inkoop en contractmanagement (benoem in het cv waar dit is opgedaan);
  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van beleids- en inkoopdocumenten binnen het sociaal domein (jeugdhulp en/of Wmo) bij een gemeente of regionale samenwerking van gemeenten(benoem in het CV waar dit is opgedaan);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het adviseren van ambtelijke en bestuurlijke opdrachtgevers binnen het sociaal domein (Jeugdhulp en/of Wmo) in een projectmatige omgeving (benoem in het cv waar dit is opgedaan).

Competenties:

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk (uitstekend) en mondeling(goed));
  • Luisteren;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Organisatie

Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen. Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan. https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

Team

De gemeenten De Ronde Venen, Montfoort, Oudewater, Stichtse Vecht en Woerden werken al een aantal jaren in de Regio Utrecht West op verschillende taken, beleidsterreinen en projecten samen in het sociaal domein. De gemeenten willen verder ontwikkelen op wat we al doen door dit te intensiveren en professionaliseren. Hiervoor is besloten om de koers voor samenwerking in het sociaal domein verder te verkennen en vast te leggen in een regiovisie. Deze regiovisie Jeugdhulp en Wmo is de stip op de horizon waar de Regio Utrecht West naar toe wil werken en bouwt verder op de reeds aanwezige samenwerking.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 11 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 10 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender

Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands;

  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr