Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Functioneel Beheerder 365

Gemeente Winterswijk

Stationsstraat 25, 7101 GH Winterswijk, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opdracht wordt uitgevoerd binnen het team Informatie. Ons team met bijna 20 collegas bestaat uit specialisten zoals systeembeheerders, applicatiebeheerders, functioneel beheerders en informatieadviseurs. Iedereen heeft zijn eigen expertise, maar samen zorgen we voor een optimaal werkend netwerk van systemen, informatie en communicatie. Wij zijn dienstverlenend, professioneel en resultaatgericht.

De werkzaamheden zullen voornamelijk bestaan uit:

  • Beheren van de M365 omgeving bestaande uit: Sharepoint, OneDrive, MS Teams (niet Voip en Rooms), Azure, Exchange Online, Intune.
  • Implementeren van Defender op zowel de door Intune beheerde devices alsmede op de bestaande on-prem omgeving.
  • Behandelen van 2e lijns tickets in meldingssysteem van M365 omgeving.
  • Je bent klachtgericht en je kan juist adviseren.
  • Verdere inrichting van Intune MDM/MAM adhv (nog vast te stellen) beleid in overleg met CISO.
  • Meewerken met de uitrol voor de nieuwe Windows devices en eventuele profielen en decommisioning uit Intune.
  • Optimaliseren van de MS Licenties (E5 eventuele F3 voor Raad-/Commissieleden).
  • Inventariseren van de huidige omgeving en verbetervoorstellen aandragen.

Je hebt daarnaast passie voor het vak en denkt in mogelijkheden en kansen. Je hebt een goed analytisch vermogen en communicatieve vaardigheden. Daarnaast heb je dienstverlening hoog in het vaandel staan en ben je een teamspeler die in staat is om proactief en ook zelfstandig te werken.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde mbo 4 opleiding in ict richting;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder 365 met configuratie en optimaliseringen van MS licenties, Intune en M365;
  • Minimaal 3 dagen per week beschikbaar om fysiek aanwezig te zijn op locatie;
  • Aantoonbaar beschikbaar voor het gesprek op 17 september 2025 tussen 09.00 en 13.00 uur.
  • Aantoonbaar gecertificeerd MS-102 (30 punten);
  • Aantoonbaar gecertificeerd security, modern work en of infrastructure (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare woonachtend binnen een straal van maximaal 75km vanaf Winterswijk (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeente (10 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder 365 (30 punten).

Wensen en competenties

Wensen

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

Competenties

  • Analyserend vermogen
  • Zelfstandig werken
  • Oplossingsgericht
  • Projectmatig werken

Organisatie en team

Opdrachtgever De gemeente Winterswijk telt bijna 29.000 inwoners. Het levendige centrum, het prachtige buitengebied en de vele voorzieningen maken Winterswijk tot een aantrekkelijke plaats om te wonen, werken en recreëren. Niet voor niets wordt Winterswijk wel de parel van het oosten genoemd. Bij de gemeente Winterswijk werken ongeveer 230 collegas. De werksfeer is informeel en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners maken we Winterswijk elke dag een beetje mooier. In onze dienstverlening leggen we de lat hoog en gaan we voor een glimlach. Winterswijk... daar wil je werken!

De opdracht wordt uitgevoerd binnen het team Informatie. Ons team met bijna 20 collegas bestaat uit specialisten zoals systeembeheerders, applicatiebeheerders, functioneel beheerders en informatieadviseurs. Iedereen heeft zijn eigen expertise, maar samen zorgen we voor een optimaal werkend netwerk van systemen, informatie en communicatie. Wij zijn dienstverlenend, professioneel en resultaatgericht.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op wqoensdag 17 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Direct na de gunning wordt een verklaring omtrent gedrag (VOG) aangevraagd, deze dient in het bezit te zijn van de medewerker en de opdrachtgever voordat de werkzaamheden kunnen aanvangen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 10 september 2025, 09.00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 12 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 15 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur