Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
5 mei 2026Publicatiedatum:
26 nov 2025Ben jij een duizendpoot op het gebied van communicatie? Hou je van het betrekken van de
samenleving en zie jij kansen om te blijven verbeteren in ons werk? Heb je daarnaast ook affiniteit
met crisiscommunicatie? Lees dan verder, want het team communicatie is namelijk op zoek naar
een interim communicatieadviseur. Een collega die écht adviseert, maar ook graag zelf de handen
uit de mouwen steekt.
Omdat we een kleine gemeente zijn, is jouw werkgebied breed. Hierdoor zijn jouw werkzaamheden
dan ook erg divers. Je kunt op een dag aan de slag zijn met o.a. een communicatieplan voor
jeugdhulp, een brief naar inwoners en een persbericht in samenwerking met de wethouder en/of
projectleider. Maar je kunt ook dialoogbegeleider zijn op een bewonersavond, een pakkende video
maken en bewerken, een flyer maken voor een campagne of adviseren bij politiek ingewikkelde
dossiers. Tot slot weet jij als geen ander dat elk gedrag een vorm van communicatie is en welke
impact dat kan hebben.
'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-
middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en
toebehoren;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als communicatieadviseur
binnen een gemeente;
Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Communicatie;
Aantoonbare werkervaring met crisiscommunicatie;
Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026 voor 24 uur per week
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als communicatieadviseur
binnen (semi)publieke organisaties
Aantoonbare werkervaring met het schrijven en redigeren van heldere, doelgerichte teksten voor diverse kanalen, zoals persberichten, nieuwsbrieven, social media en interne communicatie, geef
hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van communicatie.
Teamspeler: je werkt graag samen met jouw collega’s uit het team maar ook met collega’s in
de gemeente en stakeholders.
Creatief: je bedenkt nieuwe dingen, houdt van verandering en je ontwikkelt aansprekende
communicatiemiddelen (filmpjes, posters, flyers, etc.).
Flexibel: je houdt van wisselende dossiers en draait graag mee met onze piketdiensten
(crisiscommunicatie). Je werkt soms ook een avond, bijvoorbeeld bij bijeenkomsten voor
inwoners.
Resultaatgericht: je werkt graag projectmatig en zorgt ervoor dat we efficiënt te werk gaan.
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150
medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn
klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je
hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet
mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte
lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een
gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het
is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed
kennen en het leuk hebben met elkaar.
Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden,achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en
kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van
collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op
www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl
Onbekend.
Optie tot verlenging: 2 x 4 maand(en)
Een externe broker brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening.
Is hybride werken mogelijk: gedeeltelijk.