Logo van Gemeente Wijk bij Duurstede
Logo van Gemeente Wijk bij Duurstede

Adviseur Kabinet

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

5 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De Adviseur Kabinet is binnen de gemeente de spin in het web van alles wat met kabinetszaken en representatie te maken heeft. Jij bent bij uitstek degene die alle lijntjes aan elkaar knoopt. Zeker bij belangrijke momenten neem je zelf het voortouw. Bestuurders en collega's kunnen bij jou terecht wanneer ze advies willen hebben over protocollaire zaken.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • het schrijven van de toespraken en voorwoorden die voortvloeien uit de kabinetswerkzaamheden;

  • een ondersteunende functie naar het college van B&W en in het bijzonder de burgemeester bij het voorbereiden van officiële ontvangsten en zaken van representatieve aard;

  • het behandelen van aanvragen voor koninklijke en gemeentelijke onderscheidingen;

  • het behandelen van kabinetszaken van vertrouwelijke aard;

  • het verder opbouwen en onderhouden van bestuurlijke en politieke contacten en netwerken op lokaal, regionaal en nationaal niveau;

  • de organisatorische (eind-)verantwoordelijkheid voor jaarlijks terugkerende evenementen, zoals de Lintjesregen, de nieuwjaarsreceptie, de gemeentelijke Veteranenbijeenkomst, activiteiten in het kader van de herdenking en viering van 4 en 5 mei en Koningsdag.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Adviseur Kabinet bij een gemeente;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2026 voor 16 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als Adviseur Kabinetszaken bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van toespraken en voorwoorden;
  • Aantoonbare werkervaring met de organisatie en coördinatie van evenementen;
  • Aantoonbare werkervaring met het behandelen van uitvragen voor Koninklijke onderscheidingen;
  • Aantoonbare werkervaring als adviseur van burgemeester of collega B&W;
  • Afgeronde training/cursus op het gebied van Kabinetszaken.

Competenties

  • Je bent een prettige gesprekspartner;
  • Je bent communicatief vaardig in geschrift en taal;
  • Je bent accuraat, integer en stressbestendig;
  • Je beschikt over een flinke dosis doorzettingsvermogen;
  • Je kunt goed organiseren, analyseren en verbinden;
  • Je hebt een flexibele werkinstelling.

Organisatie en team

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven

Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet met en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken en doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar. Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega's over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 december 2025, tussen 09:00 en 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Overig:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • 'Bring your own device' is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr