Logo van Gemeente Wijdemeren
Logo van Gemeente Wijdemeren

Senior adviseur Mobiliteit

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 32

Omschrijving

Opdracht

De geschikte kandidaat werkt aan verkeerskundige projecten en zorgt hierbij voor afstemming en samenhang met andere teams. Ook adviseert hij bij reconstructie van wegen over verkeerskundige aspecten zoals verkeersveiligheid, Parkeren en mobiliteit.

Een belangrijk project waar de kandidaat zich mee bezig gaat houden is de Smitsbrug. De brug vormt verkeerskundig een knelpunt. Voor dit project moet er een zorgvuldige participatie plaats vinden. Het project ligt gevoelig in de omgeving en een eerdere aanpak is gestaakt. De kandidaat gaat hierin samen werken met Projectleiders vanuit Beheer openbare ruimte die een aantal grootonderhoud projecten begeleiden en waar een goede afstemming qua inhoud, maar ook in de planning noodzakelijk is.

Ook behoort advisering bij plan- en gebiedsontwikkeling en advisering bij bouw- en onderhoudsplannen tot de opdracht. Het opstellen van projectopdrachten, en het schrijven van nota's op het gebied van verkeer en vervoer.

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur mobiliteit of verkeer bij een gemeente;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Een maximum uurtarief van 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als verkeerskundige bij een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar in de afgelopen 5 jaar als adviseur mobiliteit of verkeer binnen een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding HBO bachelor niveau verkeerskunde;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als adviseur mobiliteit of verkeer binnen een gemeente;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 jan 2025 voor tenminste 32 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief de verlengingen;
  • Aantoonbare werkervaring met advisering bij complexe verkeerskundige situaties voor een gemeentelijke instelling, benoem in het CV duidelijke voorbeelden van de complexe situaties en de behaalde resultaten;
  • Aantoonbare werkervaring als ambtelijk opdrachtgever binnen ruimtelijk domein;
  • Aantoonbare afgeronde cursus UAV-GC.

Competenties

  • Samenwerken;
  • Communicatieve vaardigheden zowel binnen de organisatie als met initiatiefnemers;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Om kunnen gaan met conflicterende belangen.

Organisatie en team

Wijdemeren en Hilversum zijn vanaf 1 januari 2027 één gemeente. Zo kunnen we de dienstverlening aan onze 120.000 inwoners en bijna 20.000 bedrijven niet alleen blijven garanderen, maar ook verbeteren. Door onze krachten te bundelen, staan we sterker in het aanpakken van belangrijke uitdagingen, zoals wonen, natuur, economie en bereikbaarheid. Hilversum en Wijdemeren delen een historie en al langer met elkaar verbonden.

De samenvoeging biedt nieuwe energie om die verbondenheid te versterken. De dorpen Ankeveen, Breukeleveen, 's-Graveland, Kortenhoef, Loosdrecht en Nederhorst den Berg behouden hun eigen karakter en vormen een waardevolle aanvulling op de meer stadse karakter van Hilversum. Van veen en water naar zand en heide. Die diversiteit maakt Hilversum aantrekkelijk om in te wonen, te werken én te recreëren.

Op 1 januari 2026, starten we al als één ambtelijke organisatie. Bij deze opdracht kom je te werken voor Hilversum/Wijdemeren of/en In 2026 blijf je taken uitvoeren die voortkomen uit de deelopdracht voor Wijdemeren. Zo draag je vanaf dag één actief bij aan de vorming van onze nieuwe organisatie. 

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren worden gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: minimaal  50%  op kantoor, waarvan in ieder geval de maandagen

De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Overig:

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, vr