Consulent Wmo

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 6 dagen
72 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Wmo-consulent voer je keukentafelgesprekken met inwoners die een Wmo-aanvraag doen voor ondersteuning op het gebied van zelfredzaamheid, participatie en beschermd wonen. Je indiceert voorzieningen en stelt beschikkingen op conform wet- en regelgeving.

Je werkt binnen een dynamisch team en draagt bij aan de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning. Je schakelt dagelijks met zorgaanbieders, wijkteams, collega’s van jeugd, werk & inkomen en informele netwerken.

Werkzaamheden:

  • Voeren van (her)onderzoeken en keukentafelgesprekken met cliënten

  • Opstellen van heldere rapportages en beschikkingen

  • Beoordelen van aanvragen in het kader van Wmo (maatwerkvoorzieningen)

  • Afstemmen met ketenpartners en zorgaanbieders

  • Verwerken van dossiers en voortgangsbewaking in Civision Samenlevingszaken

  • Werken met Digitaal Leefplein (DLP) en i-Samenleving

  • Adviseren van clienten en het signaleren van knelpunten

  • Deelname aan casuistiekoverleggen en wijkgerichte samenwerking

Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2025, voor 24 uur per week, gedurende de gehele opdracht inclusief verlengingen;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als wmo-consulent binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met Civision Samenlevingszaken, Digitaal Leefplein (DLP) en i-Samenleving (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een maximum uurtarief van 72,50 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als wmo-consulent binnen een gemeente (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met complexe casussen (beschermd wonen en multiproblematiek) (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met Civision Samenlevingszaken, Digitaal Leefplein (DLP) en i-Samenleving (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).

Competenties

  • Analytisch sterk en besluitvaardig
  • Communicatief vaardig (zowel mondeling als schriftelijk)
  • Sociaal en empathisch vermogen
  • Zelfstandig en teamgericht
  • Oplossingsgericht en stressbestendig
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

Organisatie en team

Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend! Per 1 januari 2026 zal de gemeente ambtelijk fuseren met Hilversum, vanaf 1 januari 2027 zal Wijdemeren en Hilversum 1 gemeente worden.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op in de week van 14 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 14 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

  • De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

  • De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken.

  • Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Overige informatie

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur