Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Wierden
Logo van Gemeente Wierden

Beleidsadviseur Milieu

Gemeente Wierden

Pouliestraat 3, 7642 EB Wierden, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 dec 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Je ontwikkelt en implementeert beleid gericht op het taakgebied milieu. Onder andere de deelgebieden opvang, spoor en defensie vallen hier onder. Je initieert en begeleidt projecten op bovengenoemde gebieden. Vanuit je vakdiscipline draag je bij aan de integrale beleidsontwikkeling en neem je deel aan projecten.

Taken:

  • Aanspreekpunt voor milieugerelateerde vraagstukken van de diverse afdelingen;
  • Deelnemen aan een pilot met de Omgevingsdienst om milieukaders te ontwikkelen voor de implementatie in het Omgevingsplan;
  • Actualiseren van beleidsstukken;
  • Bijwonen diverse regio overleggen;
  • Deelnemen aan interne projectoverleggen;
  • Behandelen interne vraagstukken m.b.t. bodem, geluid, geur, saneringen, stikstof.
  • Kennis en kunde van het implementeren van de bruidsschat.

Eisen

• Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
• Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
• Aantoonbare werkervaring als toezichthouder op het gebied van milieu;
• Aantoonbare werkervaring op het gebied van beleid binnen het fysieke domein;

Wensen en competenties

Wensen

• Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur / beleidsmedewerker op het gebied van milieu;
• Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur;
• Aantoonbare werkervaring met het actualiseren / meewerken op beleidsstukken;
• Aantoonbare werkervaring met projecten op het gebied van de Omgevingswet;
• Aantoonbare kennis van een van de volgende vraagstukken; bodem, geluid, geur, saneringen, stikstof;
• Maximaal uurtarief €85,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk.

Competenties

• Resultaatgericht;
• Uitstekende communicatieve vaardigheden;
• Analytisch denken;
• Managen van trajecten (planmatig).

Organisatie en team

Gemeente Wierden

Welkom in Wierden! Een gemeente met 25.000 inwoners, op de grens van stad en platteland. Hier staat noaberschap centraal: we kijken naar elkaar om, zijn betrokken en werken samen. Dat geldt voor onze inwoners én organisatie. Onder de noemer ‘Expeditie Wierden’ willen we onze organisatie nog beter laten aansluiten op de wensen van onze inwoners. Want dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen! Samen werken we aan een mooie, leefbare en toegankelijke gemeente waar iedereen zich thuis voelt!

Team

De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling bestaat uit 34 medewerkers die met passie en plezier werk maken van een aantrekkelijke leefomgeving waar het fijn wonen, werken en verblijven is. Collega’s denken met elkaar mee en helpen elkaar bij het realiseren van de ruimtelijke, economische en duurzaamheidsopgaves. Wij vinden het van belang goed in contact te staan met onze inwoners en ondernemers zodat we samen met hen oplossingen bedenken die daardoor gedragen worden in de samenleving.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden nog ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: In overleg

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Wierden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Wierden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Wierden merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Overige informatie

Gemeente Wierden heeft er voor gekozen om een administratieve partner in te zetten. Na gunning verzorgt de administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. U zal in casu factureren aan de administratieve partner middels de facturatiemodule van de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner

De administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Een korte motivatie is gewenst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur