Salarisadministrateur

gemeente Weststellingwerf

Griffioenpark 1, 8471 KR Wolvega, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
125 24 uur per week Friesland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

24 uur per week

Publicatiedatum:

20 mrt 2025

Organisatie
Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.

 Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

Voor de personeels- en salarisadministratie  zijn wij op zoek naar een salarisadministrateur in OWO verband.

Omschrijving van de opdracht
Een medewerker neemt contact met je op: er is ouderschapsverlof opgenomen, maar er lijkt iets niet te kloppen met het salaris. Je duikt in de cijfers en ontdekt dat de ingangsdatum niet goed is vastgelegd en daardoor invloed heeft op de loonberekening. Bovendien zie je dat de pensioenafdracht hierdoor ook aangepast moet worden. Je past de loonstrook aan en communiceert helder wat er is gebeurd en hoe dit wordt opgelost.

Dit is slechts een voorbeeld van de uitdagende vraagstukken waar jij als salarisadministrateur mee te maken krijgt. Ben jij iemand die complexe salarisberekeningen doorgrondt en graag processen optimaliseert? Dan is deze functie jou op het lijf geschreven!

  • Als salarisadministrateur ben jij de spil in een nauwkeurige en tijdige verwerking van salarissen en mutaties voor drie gemeenten, WSW en Aan de Slag. Medewerkers kunnen bij jou terecht met vragen over hun salaris, en jij zorgt ervoor dat ze duidelijke en correcte antwoorden krijgen.

  • Daarnaast houd je wetswijzigingen en regelgeving scherp in de gaten, zodat de organisatie altijd voldoet aan de laatste ontwikkelingen. Je stelt rapportages en analyses op en draagt bij aan begroting en formatie. Ook onderhoud je contact met externe partijen zoals het Pensioenfonds, de Belastingdienst en het UWV.

  • Verder verzorg je de loonaangifte en afdrachten en lever je de benodigde stukken en informatie aan voor zowel interne controles als accountantscontroles. Tot slot ben je verantwoordelijk voor het opstellen van facturen voor detacheringen.

Jouw werk zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt en medewerkers krijgen waar ze recht op hebben!

Team
Je komt te werken in het team Administratieve Ondersteuning en Verzekeringen. Dit team biedt ondersteuning op het gebied van personeels- en salarisadministratie (PSA), financiële administratie en verzekeringen. Het cluster PSA bestaat uit tien collega’s. De werkzaamheden kunnen plaatsvinden op alle locaties van de drie OWO-gemeenten, maar je standplaats is Wolvega. 

Wil je weten waarom je toekomstige collega's stiekem trots zijn op hun gemeente en wat ze te vertellen hebben over hun werk? Neem dan een kijkje op: Collega’s vertellen

Verantwoordelijkheden
Je bent een gedreven en nauwkeurige professional die graag zelfstandig werkt, maar ook goed functioneert binnen een team. Je hebt een scherp oog voor detail en een kritische blik, waardoor je complexe vraagstukken met vertrouwen aanpakt. Verantwoordelijkheid nemen is voor jou vanzelfsprekend – zeker als het gaat om belangrijke deadlines, zoals salarisbetalingen. Daarnaast ben je communicatief sterk en weet je jouw bevindingen helder over te brengen. Je werkt gestructureerd en volgens planning, en haalt energie uit het oplossen van ingewikkelde vraagstukken.

  • hbo werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar ervaring als salarisadministrateur;

  • een afgeronde PDL opleiding is een pré;

  • ervaring binnen gemeentelijke organisaties (of overheidsorganisaties) is een pré;

  • kennis van en ervaring met loonbelasting en andere relevantie wet- en regelgeving;

  • ervaring met het werken met de applicaties van Visma Raet (Gemal, Youforce);

  • Ervaring met applicaties zoals Cognos en Topdesk is een pré;

  • analytisch, nauwkeurig en samenwerkingsgericht.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. WerkenInFriesland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. Minimaal drie jaar ervaring als salarisadministrateur in een gemeentelijke omgeving. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal drie jaar voldoet. Graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.

  3. Relevante HBO+ opleiding Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.

  4. Het maximaal uurtarief is € 125,00

Gunningscriteria

  1. Externe heeft aantoonbaar een opleiding op het gebied van salarisadministratie
    20%

  2. Externe beschikt over 3 jaar recente werkervaring op het gebied van salarisadministratie
    50 %

  3. Externe heeft 3 jaar aantoonbare ervaring binnen een gemeente organisatie.
    30 %

Competenties
Tijdens het interview worden de volgende competenties getoetst:

  • Verantwoordelijkheidsgevoel

  • analytisch

  • Samenwerken

  • stressbestendig

  • communicatief vaardig

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.