Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Westland
Logo van Gemeente Westland

Medewerker Publiek /RNI

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief 63Opdracht uren 28 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Je bent het visitekaartje van de gemeente. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de burger en je geeft hen een welkom gevoel.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Je adviseert en informeert de burgers bij het aanvragen van documenten, zoals paspoorten en rijbewijzen en je draagt zorg voor de verwerking ervan. Als RNI gecertificeerde verzorg je de inschrijfmomenten op het RNI loket voor de arbeidsmigranten. Ben je dienstverlenend en flexibel inzetbaar (ook in de avonden)? Dan pas je goed bij ons.

Kandidaat omschrijving

  • Je hebt een MBO-diploma, met minimaal twee jaar relevante werkervaring als baliemedewerker Burgerzaken, zodat je zelfstandig kunt werken.

  • Ben je al RNI gecertificeerd dan is dat een pre.

  • Je bent flexibel inzetbaar overdag en ook voor de avondopenstelling.

  • Je bent gedreven, een teamplayer, representatief, stressbestendig en beschikt over uitstekende mondelinge en schríftelijke communicatieve vaardigheden. Je kunt goed luisteren en je bent in staat snel tot de kern van de zaak te komen.

  • Klantgerichtheid en accuratesse zijn voor jou vanzelfsprekend.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Uurtarief maximaal € 63,10 inclusief reiskosten woon-werk, fee en exclusief btw;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare relevante werkervaring als baliemedewerker Burgerzaken;

  • Minimaal een afgeronde mbo2 opleiding.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je bent aantoonbaar RNI gecertificeerd.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als baliemedewerker Burgerzaken.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met RNI binnen een gemeente.
  • Minimaal een afgeronde mbo4 opleiding.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de volgende onderdelen: Key2betalen, Key2burgerzaken, Q-matic en RNI.

Competenties

  • Flexibel
  • Gedreven
  • Teamplayer
  • Stressbestendig
  • Communicatief sterk
  • Klantgericht

Organisatie en team

Organisatie

Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt de gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente.

Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Team Publieksplein

Het team Publieksplein vervult allerlei taken op het gebied van de Basisregistratie Personen, verkiezingen en producten en diensten van de burgerlijke stand. Inwoners kunnen bij ons terecht voor diverse producten en diensten, zoals: paspoorten, uittreksels uit het geboorteregister, rijbewijzen, huwelijksaktes en geboorteaangiften. Ook zijn wij een RNI gemeente.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure

De beoordelingsprocedure bestaat uit meerdere stappen. Na een eerste beoordeling van CV's op minimumeisen, worden de tien (10) best scorende CV's op gunningscriteria voorgelegd aan de opdrachtgever. De beste drie kandidaten worden vervolgens uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4). In dit gesprek wordt getoetst of de kandidaten voldoen aan het profiel en de competenties.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
1 x 12 maand(en)

Overig

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.

  • Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 1 december 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 2 december 2025 gepubliceerd op onze website.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr