BRP-Specialist

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Sluit over 5 dagen
83,95 32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

7 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt de gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente.

Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Omschrijving van de opdracht

  • Verantwoordelijk voor de kwaliteit van de persoonsgegevens in de BRP (Basisregistratie Personen en je draagt bij samen met collega’s aan alle voorkomende BRP-werkzaamheden;

  • Het beoordelen en controleren en verwerken van Nederlandse- en buitenlandse brondocumenten;

  • Het controleren van inschrijvingen, wegens vestiging vanuit het buitenland, in de BRP;

  • Het verwerken van de E-diensten (verhuizingen, emigraties, naamgebruik en geheimhouding).

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Uiterlijk per 1 juli 2025 beschikbaar voor 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties;

  3. Uurtarief maximaal € 83,95 inclusief reiskosten woon-werk, Fee en exclusief btw;

  4. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;

  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het verwerken van (persoons)gegevens in het BRP en beoordelen van Nederlandse- en buitenlandse brondocumenten.

Gunningscriteria (weging)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het verwerken (persoons)gegevens in het BRP en het beoordelen van Nederlandse- en buitenlandse brondocumenten; (35 punten)

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het beoordelen van inschrijvingen op het gebied van BRP (40 punten);

  3. . Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de wet BRP en de IPR (internationale privaatrecht, benoem waar dit is opgedaan (25 punten).

Competenties

  • Je bent flexibel, assertief en enthousiast;

  • Je kan zowel zelfstandig als in teamverband werken;

  • Je werkt nauwkeurig en bent accuraat;

  • Je hebt sterke analytische vaardigheden en beschikt over de capaciteit om problemen op te lossen;

  • Je hebt een proactieve en resultaatgerichte houding;

  • Je hebt ervaring met de applicaties Key2burgerzaken en Portaal.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: vrijdag en de rest flexibel.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 18 juni 2025 tussen 10:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

  • De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Westland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur