Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Specialist microsoft 365

Raadhuislaan 1, 7981 EL Diever, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 20-24 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

4 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zijn op zoek naar een ervaren specialist M365 die tijdelijke ondersteuning biedt bij het beheer en de doorontwikkeling van de Microsoft 365-omgeving. Je werkt nauw samen met collegas van IT, informatiemanagers, shared servicecenter (ONS) en eindgebruikers om de digitale werkomgeving optimaal te laten functioneren.

Werkzaamheden

  • Ondersteunen van gebruikers bij functionele vragen en incidenten t.b.v. Microsoft 365-applicaties zoals Teams, SharePoint, OneDrive en Outlook
  • Doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen op basis van gebruikerswensen
  • Testen en implementeren van nieuwe functionaliteiten
  • Opstellen van gebruikershandleidingen en verzorgen van instructies
  • Verdere inrichting M365
  • Proactief adviseren over het gebruik van M365 binnen de organisatie
  • Samenwerking met shared servicecenter ONS uitbreiden

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel Beheerder binnen Microsoft 365 bij een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met SharePoint Online, Teams en Power Platform

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met Anywhere 365 (30 punten)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel Beheerder Microsoft 365 bij een gemeente (20 punten)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel Beheerder Microsoft 365 (20 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het implementeren van M365 (20 punten)
  • Beschikbaar om 50% van de gevraagde uren aanwezig te zijn op kantoor (10 punten)

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • klantgerichte houding
  • Zelfstandig
  • proactief
  • analytisch ingesteld

Organisatie en team

Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren en faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hierarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collegas bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collegas. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 september 2025 09:00.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 9.

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur