Logo van Gemeente Westerveld
Logo van Gemeente Westerveld

Medewerker Uitkeringsadministratie

Raadhuislaan 1, 7981 EL Diever, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

20 - 36

Publicatiedatum:

16 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 20 - 36

Omschrijving

De inhoud van je werk

Deze baan is heel divers. Zo ondersteun je een collega op de uitkeringsadministratie en ben je medeverantwoordelijk voor de verwerking van mutaties in de uitkeringsadministratie (Suite/GWS4all). Hierbij handel je executoriale beslagleggingen af, verstrek je voorschotten, verwerk je ontvangsten en je verstuurt herinneringen bij betalingsachterstanden. Aan het einde van elke maand verwerk je inkomstenformulieren en loonstroken van werkzoekenden met een parttimebaan. Je zorgt voor de uitbetaling van circa 250 uitkeringen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de verwerking van administratieve taken.

Werkzaamheden en takenpakket:

  • Tot de werkzaamheden van de uitkeringsadministratie behoren:

    • Verwerken van mutaties;

    • Verstrekken van voorschotten PW;

    • Verwerking inkomstenformulieren en loonstroken;

    • Verwerking executoriale beslagleggingen;

    • Uitbetaling PW- uitkeringen.

  • Administratieve werkzaamheden:

    • Administratie kinderopvang waarin je een nieuwe aanvraag voor het openen van een Kinderdagverblijf, Buitenschoolse opvang of gastouder het Landelijk Register Kinderopvang (LRK) verwerkt;

    • Administratie Oekraïne: beschikken van het leefgeld en de eigen bijdrage;

    • Verwerken van de loonkostensubsidie (LKS);

    • Bijhouden en verwerken van het debiteurendossier.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal MBO4 niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als medewerker uitkeringsadministratie bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als medewerker uitkeringsadministratie bij een gemeente (40 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau 4 in de richting van sociaaljuridische dienstverlening of vergelijkbaar (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met GWS-4ALL (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Landelijk Register Kinderopvang (LRK)(30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de participatiewet (10 punten).

Competenties

  • administratief zeer goed onderlegd;
  • goed op de hoogte van de ins en outs van de Participatiewet;
  • nauwkeurig en gestructureerd;
  • staat stevig in je schoenen;
  • weet taken goed te managen;
  • ster met cijfers;
  • inzicht in het grote geheel;
  • goed werken in teamverband;
  • signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.

Organisatie en team

Organisatie

Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
administratieve partner beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 januari 2026 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 30 december 2025  bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 12 maanden

Hybride: 50% thuis 50% werk

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (De link is verwijderd omdat dit een link naar een externe website is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr