Raadhuislaan 1, 7981 EL Diever, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
2 dec 2025Wij zoeken voor onze taakgroep VTH die onderdeel is van de cluster Dienstverlening een interim teamleider voor een periode van een half jaar. Binnen VTH is nog het nodige te doen in het bestendigen van de werkprocessen zoals bedoeld is in de Omgevingswet en onze nieuwe APV, het duurzaam beheersen van de werkvoorraden en de integrale samenwerking. Hiervoor zoeken wij tijdelijk een teamleider.
Taken:
Dagelijks leidinggeven aan een multidisciplinair team van circa 15 medewerkers binnen vergunning verlening en handhaving(VTH). Hieronder vallen de vergunningverleners Omgevingswet, APV, evenementen en bijzondere wetten toezichthouders(bouwinspecteurs, BOAs, juridische adviseurs handhaving, beleids- en kwaliteitsadviseurs;
Je doet dit als een verbindende leider met visie op VTH en inhoudelijke deskundigheid van het vakgebied, die energie krijgt van het aansturen en laten groeien van mensen. Je weet wat hiervoor nodig is en kunt dit ook gemotiveerd inzichtelijk maken;
Je stuurt op een zorgvuldige, rechtmatige en doelmatige dienstverlening;
Je organiseert het team op een wijze dat het als geheel gaat presteren, leren en samenwerken;
Je hebt de werkzaamheden zo georganiseerd dat je zicht hebt op de personele planning, caseload en lopende dossiers;
Je maakt de prioriteiten helder en denkt mee in oplossingen voor de knelpunten die zich voordoen;
Je voert 1 op 1 gesprekken met medewerkers, organiseert casuistiek besprekingen en teamoverleggen;
Je scherpt werkprocessen aan o.a voor de vergunningen Omgevingswet maar ook in afstemming met de onlangs nieuwe vastgestelde Algemene Plaatselijke verordening. Maar denk ook aan werkinstructies voor vergunningverlening, afstemming toezicht en juridische handhaving en/of de overdracht naar BOAs;
Je begeleidt teamontwikkeling op eigenaarschap, kwaliteit, cultuur en procesdiscipline. Je hebt oog voor talent en expertise en weet dit optimaal in te zetten;
Op projectmatige wijze zorg je ervoor dat de inrichting van het CLO en de werkprocessen een op een op elkaar afgestemd zijn. Dit in relatie tot het zaaksysteem waar de gemeente meewerkt. Je bent op de hoogte van de maatschappelijke en wetgevende ontwikkelingen en weet deze door te vertalen naar kansen en verbeteringen in de dagelijkse praktijk;
Als onderdeel van het team Bedrijfsvoering werk je nauw samen met de verantwoordelijke manager en de andere teamleiders;
Bij gunning zetten we de inhuuropdracht in een projectplan waarvan de interim teamleider opdrachtnemer is en een MT lid, opdrachtgever.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als teamleider bij een gemeente;
Aantoonbare werkervaring met vergunningverlening en handhaving;
Beschikbaar om 3 dagen fysiek aanwezig te zijn op kantoor.
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van vergunningverlening en handhaving (35 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als teamleider bij een gemeente (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet (20 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider (15 punten).
Zelfstandig;
Samenwerken;
Kritisch;
Oplossingsgericht;
Klantgericht;
Strategisch;
Analytisch;
Verantwoordelijk.
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren en faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hierarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collegas bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collegas. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
1x 12 maanden
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Is hybride werken mogelijk: nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Werkdagen in overleg, minimale aanwezigheid op kantoor van 28 uur
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio.
Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100).