Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Westerveld
Logo van Gemeente Westerveld

BAG/WOZ/BGT Specialist

Raadhuislaan 1, 7981 EL Diever, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

1 feb 2027

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

15 dec 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 8
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Projectopdracht implementatie SOR 

Opdracht:

We merken dat er een goede basis is neergezet binnen de basisregistraties waarmee we verder kunnen. De formatieplekken zijn opgevuld en er is geen ziekte meer in het team. Er zijn in de loop van de jaren wel achterstanden ontstaan. Dat blijkt ook uit de ENSIA rapportage en de audits van de Waarderingskamer. Ook hebben we op het gebied van BAG/WOZ een mooie stap gezet in het werken vanuit de SOR gedachte. Bij de BGT zijn we nog kwetsbaar. Daar moet de achtervang nog beter geregeld worden. 

Daarnaast wordt er vanuit de Waarderingskamer de  laatste jaren meer aandacht gelegd op het gegevensbeheer vanuit de BAG/ WOZ. En dan ook vooral vanuit de WOZ-kant. Aangezien we streven om in 2025 de achterstanden in de BAG (de openstaande zaken in het zaaksysteem) helemaal te hebben weggewerkt, met in de inzet van de BAG/WOZ medewerkers blijft er aan de WOZ-kant ook nog het nodige te doen. Een speerpunt hierin zijn de ongekoppelde BAG-ID’s in de WOZ-administratie. Momenteel zijn er ongeveer 3400 Pand-ID’s niet gekoppeld aan een WOZ-object. De Waarderingskamer zal de ontwikkeling bij de gemeente Westerveld hierin nauwlettend in de gaten houden. Hetgeen bij niet voldoende progressie kan leiden tot een lagere kwalificatie. Het komende jaar willen wij daarom hierin ook een verbeterslag maken.  

In jouw vervolgopdracht willen we dat je gaat inzetten op de volgende zaken:

  1. Het werken vanuit deSOR gedachteversterken voor de BGT;
  2. Op inhoudelijk vlak ondersteunenop het gebied van WOZ gegevensbeheer. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de BAG/WOZ koppeling;
  3. Complexe casussen oplossen waar de BAG/WOZ/BGT collega’s geen tijd voor hebben;
  4. Bestandsoptimalisatie van de WOZwaaronder het terugbrengen van het aantalongekoppelde BAG-ID’s.

Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het implementeren van SOR op het gebied van BAG/WOZ
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van BAG/WOZ werkzaamheden
  • Het maximale uurtarief bedraagt 75,- excl. btw.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in het vakgebied BAG/WOZ (10 punten)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van BAG/WOZ werkzaamheden bij een gemeente (30 punten)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het implementeren van SOR op het gebied van BAG/WOZ bij een gemeente (40 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met de Waarderingskader (20 punten)

Competenties

  • Zelfstandig
  • Communicatief
  • Verantwoordelijk
  • Flexibel
  • Kritisch
  • Nauwkeurig
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Gespreksinformatie

Beoordeling

De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 2 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 12 maanden

Hybride: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Werkdag in overleg

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal onbekend Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner

administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, vr