Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

(startend) stedenbouwkundig adviseur (met oog voor landschap en groen).

Hooiweg 9, 9801 AJ Zuidhorn, Nederland

Sluit over 41 dagen
Geen maximum 24 Groningen

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

11 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het ontwerpatelier van de gemeente Westerkwartier zoekt versterking in de vorm van een breed inzetbare ruimtelijk ontwerper met affiniteit voor landschap, stedenbouw en binnenstedelijk groen. De kandidaat ondersteunt de vier adviseurs (landschapshistorie, stedenbouw en binnenstedelijk groen) in hun dagelijkse werkzaamheden en voert daarnaast een zelfstandig vooronderzoek uit naar de ruimtelijke kwaliteiten in dorpen.

Werkzaamheden

De werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit:

  • Het uitvoeren van ruimtelijke analyses op het gebied van landschap, stedenbouw en binnenstedelijke groenvoorzieningen;
  • Het maken van visualisaties, schetsen en kaarten (bijv. In Illustrator, InDesign of vergelijkbare programma's)
  • Het opstellen van korte rapportages en samenvattingen per (selectie van) dorpen voor de vooranalyses;
  • Het signaleren van kansen en knelpunten in de ruimtelijke kwaliteit (van o.a. dorpsuitbreidingen)
  • Het formuleren van ontwerpuitgangspunten en aanbevelingen voor vervolgtrajecten
  • Het adviseren van beleidsmedewerkers, vergunningverleners en ruimtelijk ordenaars over ruimtelijke inpassing, landschappelijke kwaliteit en groenstructuren.

Eisen

  • Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Westerkwartier 2019 versie 6 (2).pdf
  • Afgeronde HBO- of WO-opleiding in een relevant vakgebied zoals landschapsgeschiedenis, stedenbouw, planologie, geografie of vergelijkbaar.
  • Minimaal 1 jaar ervaring met teken- en kaartsoftware (zoals Illustrator, InDesign of vergelijkbaar).
  • Liefst 16 uur per week op kantoor kunnen zijn, minimaal 8.
  • Uiterlijk op 1 oktober kunnen beginnen.
  • Maximale reisduur van woonplaats naar werk circa 1 uur of anderszins aantoonbaar dichtbij waar het gebeurt en flexibel in aanwezigheid ook in de avonduren i.v.m. inwoners.
  • Op deze Groningen huurt in opdracht zijn onze inkoopvoorwaarden van toepassing (zie bijlage).
  • Geen ZZP-er. In de offerte dient benoemd te zijn en verklaard te worden dat de kandidaat in loondienst werkzaam is bij het bureau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk
  • Analytisch sterk en in staat om hoofd- en bijzaken te onderscheiden
  • Visueel ingesteld en nauwkeuring in het maken van kaarten, schetsen en adviezen
  • Proactief, zelfstandig en resultaatgericht
  • In staat om samen te werken met verschillende disciplines en belangen.

Competenties

  • verantwoordelijk
  • verbinding
  • wendbaar

Persoonlijkheidskenmerken

  • Creatief, gestructureerd, betrokken, flexibel, oplossingsgericht, leergierig en nieuwsgierig.

Organisatie en team

Het ontwerpatelier van de gemeente Westerkwartier

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op 4 september

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Het totaalbudget voor de gevraagde basiscapaciteit is 50.000 excl. BTW per jaar. Aangegeven in de aanbieding moet worden hoeveel uren op week- en jaarbasis worden geboden voor dit bedrag. Bij voorkeur 2 dagen in de week, in ieder geval op de donderdag aanwezig (dinsdagen zijn hier erg druk). Er is bij goed functioneren van persoon en de constructie verlenging mogelijk die we per jaar bekijken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur