Interim teamleider team Wegen, verkeer & vervoer, team Groen en team Water

Hooiweg 9, 9801 AJ Zuidhorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
120 36 Groningen

Begindatum:

2 dec 2024

Einddatum:

1 apr 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 nov 2024

Opdrachtomschrijving
De interim teamleiders stuurt drie teams aan.

Het team Wegen, verkeer & vervoer bestaat uit circa 20 medewerkers verdeeld over de volgende functies:

Beheerders civieltechnische werken, Beleidsmedewerker civiel, Beleidsmedewerkers verkeer & vervoer, Medewerker vervoer, Medewerker ontwerp en voorbereiding projecten (A, B, C), Toezichthouder openbare ruimte, Toezichthouder kabels en leidingen en administratief medewerker.

Het team Groen bestaat uit circa 6 medewerkers verdeeld over de volgende functies: Beheerders groen, Beleidsmedewerker groen en Medewerker ontwerp en voorbereiding projecten (B).

Het team Water bestaat uit circa 8 medewerkers verdeeld over de volgende functies: Beheerders riolering en waterwegen, Beleidsmedewerker water, riolering en klimaatadaptatie, Medewerker voorbereiding ontwerp en voorbereiding werken (A en B) en administratief medewerker.

De teams houden zich bezig met het beheer, onderhoud en nieuwe aanleg van de openbare ruimte (groen, water, riolering,  wegen, klimaatadaptatie, verkeer en vervoer).

Waaronder het uitvoeren van taken en werkzaamheden die voortvloeien uit de kwaliteitsvisie openbare ruimte, de verkeersvisie, het watertakenplan en het  klimaatadaptatieplan. Bij het bereiken van resultaten wordt veel samengewerkt met team Buitendienst.

Over aan aantal maanden gaat bovenstaande teamindeling veranderen. De beheersmatige taken gaan naar een team Ruimtelijk beheer en de taken meer gericht op beleids- en projectontwikkeling gaan naar team Ruimtelijk ontwikkelingsbureau. Bij de verdeling naar deze nieuwe teams zijn de processen leidend geweest. Om zo de organisatie beter aan de laten sluiten op de veranderende eisen die de samenleving aan ons stelt.

Kandidaatomschrijving
De interim- teamleider is zakelijk met oog voor de menselijke maat. Hij/zij is duidelijk in zijn/haar manier van communiceren, in het maken van afspraken en in het sturen op het nakomen van afspraken.

De interim teamleider geeft de medewerkers vertrouwen en verantwoordelijkheid, maar verwacht daarvoor resultaten van de medewerkers. De interim-teamleider is een verbinder, kan goed samenwerken en draagt bij aan de integraliteit binnen het Fysieke domein en daarbuiten.

De interim-teamleider staat voor onze kernwaarden: veantwoordelijk, verbinding en wendbaar, en draagt deze uit. Dat gaat o.a. over duidelijk zijn, vertrouwen geven, ruimte bieden voor eigenaarschap en verantwoordelijkheid, stimuleren van probleem oplossend vermogen, verbinding zoeken, richting geven, constructieve feedback geven, leiderschap afstemmen op de individuele behoeften, veilige en samensgerichte werkomgeving bevorderen en het geven van het voorbeeld in houding en gedrag.

Het is belangrijk dat de interim-teamleider oog heeft voor de fase van doorontwikkeling waarin onze organisatie zich nu bevindt (overstap naar nieuwe teaminrichting), alle teamleden hier goed in meeneemt en 'begeleidt’ naar de overstap naar een nieuw team.

Interviewplanning
De gesprekken staan gepland op dinsdagmiddag 26 november

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau

  • Minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende van een overwegend beheersmatig team in het Fysieke domein bij de overheid.

  • Ingangsdatum zo snel mogelijk na de gesprekken

  • In bezit van rijbewijs B

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Waarom hij/zij de kandidaat is voor deze opdracht, motivatie gericht op gestelde eisen en gunningscriteria.

Weging: 15 %

Minimaal 75% aanwezig zijn op de werklocatie

Weging: 10 %

Leidinggevende ervaring bij een gemeente

Weging: 15 %

Ervaring met het aansturen van een team waarbij integraal en samenwerken met andere teams in de organisatie een voorwaarde is om het werk (goed) te kunnen doen.

Weging: 15 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Kunnen toelichten van motivatie om te reageren, aan de hand van ervaringsvoorbeelden

  • Passen binnen team

Communicatieve vaardigheden 

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.