Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsmedewerker/adviseur verkeer en vervoer met civieltechnische kennis

Hooiweg 9, 9801 AJ Zuidhorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Groningen

Begindatum:

1 dec 2024

Einddatum:

31 mei 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

29 okt 2024

Omschrijving van de opdracht

  • Adviseren van collega's bij verkeerskundige vraagstukken.

  • Adviseren van het college van B&W over verkeerskundige vraagstukken.

  • Het beantwoorden van vragen van collega's, het bestuur of de gemeenteraad over verkeerskundige vraagstukken.

  • Het te woord staan van inwoners over met name weginrichting in relatie tot verkeersveiligheid.

  • Deelnemen aan projectgroepen (in- en extern).

  • Uitvoering geven aan de door de gemeenteraad vastgestelde Verkeersvisie.

  • Civie-technische projecten leiden en zorgen voor uitvoering met oog voor beheersaspecten Geld, Organisatie (integraliteit), Kwaliteit, Informatie en Tijd.

Als ervaren verkeersadviseur/beleidsmedewerker kan je meteen stevig aan de bak. Vooral als het gaat om advisering over strategische verkeersvraagstukken en infrastructurele opgaven. Denk maar eens aan onze ambitieuze woningbouwopgave, de 380 kV hoogspannings-verbinding, de rondweg om Leek en de aanleg van diverse fietspaden. Allemaal uitdagingen op het gebied van vervoer die voortkomen uit de vastgestelde verkeersvisie. 

Met goed doordachte adviezen en enthousiasme zorg je ervoor dat verkeer en vervoer altijd op de kaart staan, zowel binnen en buiten de organisatie. Je vertegenwoordigt deze dossiers goed en bent aanspreekpunt voor externe partijen zoals Regio Groningen/Assen (RGA), Provincie, Rijkswaterstaat en omliggende gemeenten. Ook inwoners kunnen bij jou terecht met vragen over de verkeers- en vervoerssituaties in de gemeente. In deze rol zet je de lijnen uit in je vakgebied, heb je echt impact en adviseer je het college over besluitvorming en mogelijke oplossingen. Je neemt deel aan projectgroepen en adviseert collega’s om tot een goede integrale afweging te komen.

Als verbinder en aanjager breng je alle betrokken partijen samen, zowel intern als extern. Je hebt invloed op alle organisatieniveaus om de gewenste resultaten te behalen.

Kandidaatomschrijving

  • Jij  weet jezelf te positioneren als een kundig en gewaardeerd adviseur voor bestuur, externe partners, inwoners en collega’s.

  • Je staat stevig in je schoenen en durft buiten de gebaande paden te gaan.

  • Een goede samenwerking is voor jou de basis van succes.

  • Jij hebt visie, denkt graag in kansen en oplossingen en vindt gemakkelijk je weg in een bestuurlijke organisatie.

  • Je communiceert duidelijk, creëert gemakkelijk draagvlak en bent een echte netwerker.

  • Verder ben je resultaatgericht, analytisch en vooral een leuk mens om mee samen te werken.

Interviewplanning
De gesprekken staan gepland op vrijdag 22 november.

Toelichting op rooster
24 tot 36 uur Er is een maximaal budget beschikbaar van € 100.000 op jaarbasis per jaar. Aanbiedingen voor de eerste periode van 6 maand moeten daarom maximaal 50.000 bedragen en dienen wel de hele 6 maand te omvatten. Het aantal uren dat daarvoor geboden kan worden duidelijk aangeven.

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo/wo opleiding, in de richting van verkeerskunde, ruimtelijke ordening, planologie of civiele techniek.

  • Minimaal drie jaar relevante werkervaring op het gebied van beleidsadvisering verkeer danwel als civiel-technisch projectleider of vergelijkbare rollen.

  • Ervaring in het werken bij een overheidsorganisatie of in opdrachten voor overheidsorganisaties bij voorkeur bij een gemeente.

  • Minimaal 2 dagen op kantoor kunnen werken en daarmee dichtbij en zichtbaar.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Waarom je bij ons wilt werken? Aanvulling op het tarief: Hoe meer uren voor de prijs geboden worden, hoe beter. (maximum prijs is 50.000 voor 6 maand inzet) - Weging: 5 %

Relevante opleiding
Weging: 20 %

Relevante werkervaring (in het werkveld) Op het gebied van verkeersadvisering / -beleid.
Weging: 20 %

Gemeentelijke ervaring
Weging: 15 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Pas je in de groep en hebben we het idee dat je zelfstandig aan de slag kunt.

Weging: 20 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.