Beieldsmedewerker ODG

Hooiweg 9, 9801 AJ Zuidhorn, Nederland

Sluit over 8 dagen
90 32 Groningen

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

30 nov 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

28 apr 2025

Opdrachtomschrijving
Als beleidsmedewerker (accounthouder) Omgevingsdienst Groningen (ODG) ben je (strategisch) sparringpartner voor de wethouder ikv de relatie met de omgevingsdienst

Onderhouden contacten met de ODG en zorgen voor afstemming over taken en voortgang. Bespreken van en advies vragen over door de omgevingsdienst toegestuurde stukken, intern en extern, alsmede (regie voeren op) het correct afhandelen daarvan, waaronder het voorbereiden van besluitvorming door college, commissie en/of raad.

Jij verbindt de inhoudelijke collega’s op het gebied van handhaving, omgevingsbeleid en vergunningverlening en zorgt ervoor dat zij op de juiste plaats en tijd zijn aangehaakt. Je bewaakt samen met je collega’s van de uitvoer van opdrachten door de Omgevingsdienst

Kan in de rol van beleidsmedewerker ook ondersteunen en werken aan het opstellen van beleid vanuit  het taakveld van Team Toezicht en Handhaven.

Kandidaatomschrijving
Ervaring met het milieuvak is een pré, maar we zoeken vooral iemand die kan adviseren over de bedrijfsvoering van een gemeenschappelijke regeling. Daarnaast heb je:

  • aantoonbare werkervaring als accountmanager/accounthouder omgevingsdienst/gemeente, vooral ervaring in bestuurlijke advisering en gemeenschappelijke regelingen.

  • een WO werk- en denkniveau met minimaal een HBO diploma.

  • sterke beleidsmedewerker, jij bent geen doorgeefluik, maar een adviseur en weet beleid over en weer te vertalen naar organisatie.

We zoeken iemand die relatiegericht werkt, analutisch vermogen heeft en initiatief toont. 

Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op 19 mei.

Toelichting op rooster
Minimaal 1 x per week een dag op kantoor. Start liefst zo snel mogelijk

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

  • HBO opleiding

  • Beleidsmatige ervaring (minimaal 2 jaar relevante ervaring).

  • Kennis op het gebied van Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (toon dit aan op het cv).

  • Start uiterlijk 1 juni (liefst eerder)

  • Maximale reisduur van woonplaats naar werk circa 1 uur of anderszins aantoonbaar “dichtbij” waar het gebeurt en flexibel in aanwezigheid ook in de avonduren i.v.m. overleg met de Raad.

  • Geen ZZP-er. In de offerte dient benoemd te zijn en verklaard te worden dat de kandidaat in loondienst werkzaam is bij het bureau en geen ZZP-er is of anderszins onderbouwd te worden dat de opdracht voldoet aan de wet DBA.

Gunningscriteria

  • Weging prijsdeel: 20 %

  • Gemeentelijke ervaring op het gebied van VTH - Weging: 25 %

  • Voorkeur opleidingsrichting milieu of juridisch - Weging: 15 %

  • Kennis van of ervaring met een Omgevingsdienst - Weging: 15 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen

Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden

Samenwerken

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur