Adviseur veiligheid

Gemeente West Betuwe

Kuipershof 2, 4191 KH Geldermalsen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 32

Begindatum:

3 sept 2025

Einddatum:

30 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 sept 2025

Omschrijving

Hoe houden we onze gemeente veilig en leefbaar? Hoe houden we orde en chaos in een gezonde balans? Dit zijn thema's waar jij als ervaren adviseur jouw tanden in zet. Wij zijn op zoek naar een ervaren en communicatief vaardige speler. Vanwege jouw opgedane ervaring kan je zelfstandig aan de slag met complexe dossiers.

Verantwoordelijkheden en taken
Jij adviseert het bestuur op portefeuilles gerelateerd aan diverse onderwerpen binnen de openbare orde en veiligheid en rampenbestrijding en crisisbeheersing. Je schakelt met diverse ketenpartners zoals politie, RIEC en Veiligheidsregio Gelderland-Zuid. Ook vertegenwoordig je de gemeente in regionale overlegstructuren. Op dit moment zijn we druk met de bestuurlijke aanpak Ondermijning. Hieronder vallen diverse projecten waaronder Actieprogramma Ondermijning en Veilig buitengebied. Natuurlijk speelt de integrale samenwerking met meerdere teams in de eigen organisatie hierbij een belangrijke rol.

Jij verzorgt advies op diverse onderwerpen en maakt hierin de koppeling tussen bestuurlijke aanpak en de praktijk. Je schrijft concrete beleidsvoorstellen voor het bestuur en ziet toe op opvolging waar nodig. Je volgt relevante externe ontwikkelingen en geeft hierop proactief advies. Zoals hierboven aangegeven, ga je in deze functie je ook bezighouden met de tijdelijke vervanging van een aantal taken van de adviseur Crisisbeheersing zoals algemene taken op het gebied van Crisisbeheersing en Bevolkingszorg, het afhandelen van openstaande dossiers Crisisbeheersing en Bevolkingszorg en je signaleert ontwikkelingen op het gebied van Bevolkingszorg en crisisbeheersing en doet op basis daarvan voorstellen tot verbetering of aanpassing van het beleid. Daarnaast breng je consequenties voor de uitvoering in beeld.

Kandidaat omschrijving

Je denkt vooruit en weet een stimulerende en enthousiaste omgeving te creëren. Je bent politiek en bestuurlijk sensitief en in staat verschillende belangen te verenigen in complexe omgevingen. Je bent gewend om samen te werken om gezamenlijke doelen te bereiken. Je neemt graag initiatief, bent duidelijk, besluitvaardig en een goede organisator.

Verder zien we graag:

  • relevante afgeronde HBO- of WO opleiding;

  • een sterk ontwikkeld analytisch denkvermogen;

  • kennis van de gemeente, politie, justitie- en zorg- veiligheidspartners is een pre;

  • aantoonbare werkervaring binnen een gemeente op het gebied van rampenbestrijding en crisisbeheersing en de gemeentelijke processen (Bevolkingszorg);

  • aantoonbare kennis van de Wet Veiligheidsregio’s en de bevoegdheden van de burgemeester;

  • een goed organisatiebewustzijn met gevoel voor verschillende belangen;

  • je kunt tijdig de mogelijke gevolgen van maatschappelijke onderwerpen/ontwikkelingen voor de gemeenschap inschatten, het vertalen naar die schaal en uitvoeren;

  • je begrijpt dat veiligheid geen negen tot vijf issue is en bent inzetbaar als dat nodig is;

  • in staat te schakelen van strategisch niveau naar operatie en terug;

  •  ervaring met projectmatig- en opgavegericht werken.

Eisen

  • Kandidaat heeft 5 jaar aantoonbare ervaring in advisering van het bestuur op het gebied van openbare orde en veiligheid;

  • Kandidaat heeft een relevante afgeronde HBO of WO opleiding;

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met projectmatig- en opgavegericht werken.
    Dient terug te komen in het CV;

  • Kandidaat heeft concrete ervaring in aanpak ondermijning.
    In CV laten terugkomen d.m.v. voorbeelden.

Wensen en competenties

Wensen

  • De eisen in de omschrijving;

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore

Competenties

  • Resultaatgericht

  • Samenwerken

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

  • Probleemanalyse

  • Omgevingsbewustzijn

  • Netwerkvaardigheid

  • Overtuigingskracht

  • Communicatief en schriftelijk vaardig

  • Creatief

Organisatie en team

Als senior adviseur Openbare orde en veiligheid behoor je tot het team Veiligheid. Samen met collegas van de taakvelden integrale veiligheid, vergunningverlening APV/bijzondere wetten (19 personen) werk je aan een veilige leef- en werkomgeving. Een team waar veel positieve energie zit en dat een hoog niveau van dienstverlening nastreeft. Daarnaast leren we veel van elkaar en kijken we samen naar kansen in plaats van onmogelijkheden.

Gespreksinformatie

Planning
De verificatiegesprekken vinden plaats op vrijdag 1 september 2023 tussen 10 en 14 uur. Zorg ervoor dat je kandidaten dit alvast blokken, omdat er niet geschoven kan worden helaas. Gesprekken vinden live plaats in Geldermalsen en kunnen niet via Teams!

Gesprek
Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op de volgende punten:

  • Kennis van relevante wet en regelgeving;

  • Je aantoonbare werkervaring;

  • Je bent een resultaatgerichte procesmanager die mensgericht en doortastend te werk gaat;

  • Communicatief vaardig.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Spoed aanvraag:
Senior adviseur Openbare orde, veiligheid en crisisbeheersing
32 uur | Standplaats Geldermalsen

Optie tot verlenging
Max 2 jaar

Aanvraag reden
Projectvorm met kop en staart

Verlenging
Alleen mogelijk indien project vertraging oploopt of toch wordt uitgebreid.

Aanvullend

  • Deze functie kan ook door een Duo worden ingevuld van bijvoorbeeld 2x 16 uur per week.

  • ZZP is toegestaan - Niet onder leiding en gezag.

  • Gezien de werkomgeving en aard van de werkzaamheden geldt voor functies binnen team Veiligheid een verzwaarde verklaring omtrent gedrag (VOG-P). Dit maakt onderdeel uit van de procedure.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.