Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Waterland
Logo van Gemeente Waterland

Projectleider Data & Ketenregie

Pierebaan 3, 1141 GV Monnickendam, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

7 nov 2025
Opdracht tarief 92Opdracht uren 16

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Projectleider Data & Ketenregie ben jij de drijvende kracht achter projecten waarin betrouwbare gegevens, slimme processen en soepele samenwerking in de keten centraal staan. Jij zorgt dat basisregistraties zoals BAG, WOZ, BRK, BGT en BRP actueel, volledig en juist zijn en dat ze daadwerkelijk waarde toevoegen in beleid, uitvoering en dienstverlening. Je verbindt disciplines als belastingen, GEO, VTH en DIV in een samenhangend proces en richt een toekomstbestendige gegevensinfrastructuur in. Je voert 0-metingen uit, organiseert datakwaliteitscontroles, stuurt op het opschonen van gegevens en je verbindt afdelingen in een samenhangend proces. Daarbij richt je een toekomstbestendige gegevensinfrastructuur in, waaronder de inrichting van een gemeentelijk datawarehouse, het opzetten van dashboards en het ontwikkelen van managementrapportages die sturen op kwaliteit en capaciteit.

Werkzaamheden

  • Leiden van projecten gericht op het verbeteren en borgen van datakwaliteit;
  • Regie voeren over de samenhang tussen basisregistraties en werkprocessen;
  • Uitvoeren van 0-metingen, datakwaliteitscontroles en verbetertrajecten;
  • Analyseren, toetsen, opschonen en valideren van gegevens;
  • Vertalen van data naar informatie: dashboards, rapportages en signaleringen;
  • Inrichten, optimaliseren en documenteren van werkprocessen en instructies;
  • Het faciliteren van multidisciplinaire teams en ketenpartners;
  • Borgen van resultaten in werkafspraken, KRIs, KPIs, handleidingen, instructies en systemen;
  • Coordineren van ontwikkeling op het gemeentelijk datawarehouse en toetsingskaders;
  • Samenwerken met gegevensbeheerders, functioneel beheerders en beleidsadviseur
  • Bijdragen aan compliance m.b.t. ENSIA, Waarderingskamer, NEN-normen en andere toezichtkaders

Resultaten

Aan het einde van de opdracht is er een aantoonbare verbetering in datakwaliteit, zijn werkprocessen geoptimaliseerd en is er een solide gegevensinfrastructuur ingericht die de organisatie in staat stelt om datagedreven te sturen.

Eisen

  • - BYOD (bring your own device) voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • - Een aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • - Een aantoonbare afgeronde Greenbelt;
  • - Uiterlijk beschikbaar per 1 december voor 16 uur gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
  • - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar adviseur basisregistratie binnen een gemeente;
  • - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met aansturing van medewerkers binnen de basisregistratie van een gemeente;
  • - Een maximum uurtarief van 92,50 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker.

Wensen en competenties

Wensen

  • - Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur basisregistratie binnen een gemeente (40 punten);
  • - Aantoonbare werkervaring met BAG, WOZ, BRK, BGT en BRP binnen een gemeente (40 punten);
  • - Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente in de provincie Noord-Holland (10 punten);
  • - Een aantoonbare afgeronde cursus gegevensbeheer BAG/WOZ/BGT (10 punten).

Competenties

  • - Delegere
  • - Luisteren
  • - Doorzettingsvermogen
  • - Tactisch gedrag
  • - Motiveren
  • - Resultaatgericht werken
  • - Samenwerken
  • - Assertiviteit
  • - Besluitvaardigheid
  • - Organiseren
  • - Kritisch
  • - Analyserend vermogen
  • - Plannen en organiseren

Organisatie en team

De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ons kent ons gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders.

Deze functie is gepositioneerd binnen de afdeling Informatievoorziening & Automatisering (I&A), in nauwe samenwerking met GEO, Belastingen, VTH en DIV. De afdeling werkt aan het verbeteren van datakwaliteit, het beheer van basisregistraties en het ontwikkelen van een toekomstbestendige gegevensinfrastructuur die beleid, uitvoering en dienstverlening ondersteunt

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 november 2025 17.00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 13 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 14 november 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 17 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr