Medewerker P&C

Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk, Nederland

Sluit over 5 dagen
110 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

14 nov 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
Voor tijdelijke ondersteuning voor de P&C-cyclus bij de afdeling Financiën van de gemeente Waalwijk zijn wij op zoek naar een medewerker P&C. Dit in eerste instantie voor de periode van 1 mei 2025 t/m 14 november 2025 met daarbij een verlengingsmogelijkheid van 2x3 maanden. 

Huidige situatie
Als gevolg van een taakverschuiving van de taken voor de P&C-cyclus is er behoefte aan tijdelijke ondersteuning.

Van de tijdelijke medewerker P&C verwachten wij dat hij/zij samen met de kartrekker van de P&C cyclus het proces richting organisatie en binnen de eigen afdeling stroomlijnt, faciliteert en waar nodig ondersteunt. 

De kandidaat is analytisch en procesmatig sterk. Daarnaast kan de kandidaat ook inhoudelijke fungeren als  sparringpartner en en is hij/zij positief kritisch en in staat om de verbinding te leggen.

Kandidaat omschrijving
Voor deze tijdelijke functie als medewerker P&C zijn wij op zoek naar de volgende kandidaat:

  • Je hebt inhoudelijke kennis en ervaring in het werken in een gemeentelijke P&C-cyclus;

  • Je bent organisatorisch sterk en werkt prima procesmatig;

  • Je bent analytisch en doortastendheid/vasthoudend;

  • Je bent communicatief vaardig (zowel verbaal als schriftelijk) en je weet eenvoudig verbinding te maken met collega's;

  • Het is een pre als je ervaring hebt met gemeentefinanciën binnen het Sociaal domein

Eisen

  1. De kandidaat heeft recente relevante kennis van de BBV. Aantoonbaar via CV.

  2. De kandidaat heeft kennis en ervaring met de planning & controlcyclus bij een gemeente. Aantoonbaar via CV

  3. Referentie vereist

  4. De inschrijver voldoet aan ondernemerscheck van de Belastingdienst.

Gunningscriteria

  1. De kandidaat heeft bij (voorkeur) recente ervaring als P&C adviseur bij gemeentelijke organisaties.
    Weging: 15 %

  2. De kandidaat is vanaf de startdatum van de opdracht voor minimaal 32 uur per week inzetbaar.
    Weging: 5 %

  3. De kandidaat is per 1 mei voor minimaal 24 uur per week inzetbaar.
    Weging: 5 %

  4. De kandidaat heeft recente aantoonbare kennis en ervaring met gemeentefinanciën.
    Weging: 15 %

  5. De kandidaat heeft kennis van en ervaring met gemeentefinanciën binnen het Sociaal domein.
    Weging: 10 %

  6. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.
    Weging: 25 %

Aanvullende informatie

  • Je bent alle dagen van de week aanwezig. Hybride werken is mogelijk in overleg.

  • De interviews worden gepland op 23 en 24 april op locatie bij de Gemeente Waalwijk.

Let op!: In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een ZZP’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is de Aanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip ZZP’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon. Indien een ZZP’er voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in. Een andere mogelijkheid om (direct) voor de opdracht in aanmerking te komen is om in dienst te treden bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau of payrollbedrijf dat de offerte indient. Dit detacheringsbureau of payrollbedrijf dienen op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten. Een ZZP’er / DGA als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur