Harlingerweg 18, 8801 PA Franeker, Nederland
Begindatum:
13 jan 2026Einddatum:
31 mrt 2026Publicatiedatum:
16 dec 2025De gemeente Waadhoeke heeft de intentie om achterstallige werkzaamheden met betrekking tot de administratie van de begraafplaatsen op orde te brengen en het huidige beleid en de verordeningen te actualiseren.
Door samenvoeging van de voormalige gemeenten Franekeradeel, Het Bildt, Menameradiel en een deel van Littenseradiel in 2018 heeft de nieuwe gemeente Waadhoeke van doen met uiteenlopend oud beleid, beheerverordeningen en gravenadministraties die niet volledig actueel zijn. In de afgelopen jaren zijn al de eerste stappen gezet deze op orde te brengen. We zijn op zoek naar iemand de de processen ondersteund met een second opinion op bestaande documenten, het opstellen van nieuwe verordeningen in 2026 en het uitvoeren van een inhaalslag bij de administratie.
Verantwoordelijkheden:
Ondersteuning op processen met een second opinion op bestaande documenten;
Het opstellen van nieuwe verordeningen in 2026;
Het uitvoeren van een inhaalslag bij de administratie.
Ervaring binnen een gefuseerde gemeente of met harmonisatie van beleid. (Gewicht: 30%)
Bekendheid met gravenadministraties en digitale beheersystemen. (Gewicht: 20%)
Bestuurlijk sensitief en communicatief vaardig. (Gewicht: 20%)
Zelfstandig, maar in staat goed samen te werken met interne medewerkers. (Gewicht: 10%)
Je onderschrijft de kernwaarden (vertrouwen, doel- en resultaatgericht, klantgericht, integer en betrouwbaar) van de gemeente Waadhoeke, past deze toe in je werkzaamheden en draagt deze proactief uit. (Gewicht: 10%)
Je hebt affiniteit met de Friese taal en hebt een positieve houding tegenover meertaligheid. (Gewicht: 10%)
Initiatief
Adviesvaardig
Resultaatgericht
Coördineren
Stevig
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De score uit de schriftelijke beoordeling maakt in principe geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken Leverancier begint in principe weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen.
Optie tot verlenging: Ja
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1
Overig algemeen:
VOG
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat gedrag van de Externe in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving. Voor aanvang van de opdracht dient er een VOG te worden overlegd. Kunnen Externen dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.
Faciliteiten
De leverancier verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Te denken valt aan het beschikbaar stellen van een telefoon. Een laptop wordt ter beschikking gesteld door gemeente Waadhoeke.