Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Waadhoeke
Logo van Gemeente Waadhoeke

Ondersteuner gemeentelijke begraafplaatsen (Waadhoeke)

Harlingerweg 18, 8801 PA Franeker, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

13 jan 2026

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

17

Publicatiedatum:

16 dec 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 17

Omschrijving

De gemeente Waadhoeke heeft de intentie om achterstallige werkzaamheden met betrekking tot de administratie van de begraafplaatsen op orde te brengen en het huidige beleid en de verordeningen te actualiseren.

Door samenvoeging van de voormalige gemeenten Franekeradeel, Het Bildt, Menameradiel en een deel van Littenseradiel in 2018 heeft de nieuwe gemeente Waadhoeke van doen met uiteenlopend oud beleid, beheerverordeningen en gravenadministraties die niet volledig actueel zijn. In de afgelopen jaren zijn al de eerste stappen gezet deze op orde te brengen. We zijn op zoek naar iemand de de processen ondersteund met een second opinion op bestaande documenten, het opstellen van nieuwe verordeningen in 2026 en het uitvoeren van een inhaalslag bij de administratie.

Verantwoordelijkheden:

  • Ondersteuning op processen met een second opinion op bestaande documenten;

  • Het opstellen van nieuwe verordeningen in 2026;

  • Het uitvoeren van een inhaalslag bij de administratie.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 13 januari 2026 tot en met 31 maart 2026 voor 17 uur per week.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • Aantoonbare ervaring met gemeentelijke administratie en/of begraafplaatsbeheer.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (o.a. Wet op de lijkbezorging).
  • Ervaring met het opstellen en/of actualiseren van gemeentelijke verordeningen.
  • Analytisch sterk en in staat om bestaande documenten te beoordelen (second opinion).

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring binnen een gefuseerde gemeente of met harmonisatie van beleid. (Gewicht: 30%)

  • Bekendheid met gravenadministraties en digitale beheersystemen. (Gewicht: 20%)

  • Bestuurlijk sensitief en communicatief vaardig. (Gewicht: 20%)

  • Zelfstandig, maar in staat goed samen te werken met interne medewerkers. (Gewicht: 10%)

  • Je onderschrijft de kernwaarden (vertrouwen, doel- en resultaatgericht, klantgericht, integer en betrouwbaar) van de gemeente Waadhoeke, past deze toe in je werkzaamheden en draagt deze proactief uit. (Gewicht: 10%)

  • Je hebt affiniteit met de Friese taal en hebt een positieve houding tegenover meertaligheid. (Gewicht: 10%)

Competenties

  • Initiatief

  • Adviesvaardig

  • Resultaatgericht

  • Coördineren

  • Stevig

Organisatie en team

De opdracht wordt uitgevoerd voor de gemeente Waadhoeke.

Gespreksinformatie

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De score uit de schriftelijke beoordeling maakt in principe geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken Leverancier begint in principe weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Ja

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • VOG
    Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat gedrag van de Externe in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving. Voor aanvang van de opdracht dient er een VOG te worden overlegd. Kunnen Externen dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

  • Faciliteiten
    De leverancier verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Te denken valt aan het beschikbaar stellen van een telefoon. Een laptop wordt ter beschikking gesteld door gemeente Waadhoeke.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr