Leidseweg 25, 2252 LA Voorschoten, Nederland
Begindatum:
23 jun 2025Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
7 jun 2025Organisatie
Werken in Voorschoten, de Parel aan de Vliet
Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers
Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.
Bij de gemeente Voorschoten staan we voor spannende uitdagingen. We zijn volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie, waarbij we toewerken naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.
De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.
Omschrijving van de opdracht
Jouw uitdaging
Als meewerkend voorman/vrouw zorg je voor een stevig netwerk en het verkrijgen van een goedeinformatie positie. Je maakt een plannen van aanpak om met je collega's handhavers gestructureerd aan het werk te gaan en je verwerkt de resultaten van het team in een Management rapportage.
In het uitvoerende werk gaat het in Voorschoten vooral over:
Uitvoeren van controles bij overlastlocaties. In gesprek gaan met overlastgevers, waaronder jongeren;
Toezicht houden op naleving van wetgeving in de openbare ruimte (waaronder de APV, de wegenverkeerswet 1990, wet milieubeheer, hondenbeleid en de drank- en horecawet);
Toezicht houden op evenementen;
Zelfstandig afhandelen van meldingen;
En natuurlijk het zo nodig opmaken van een proces-verbaal of een bestuurlijke rapportage.
Je maakt hierbij optimaal gebruik van je interne- en externe netwerk om succesvol resultaat te behalen, samen met bijvoorbeeld de politie, jongerenwerkers en/of de buurtverenigingen.
Kandidaat omschrijving
Voor de functie van Senior handhaver openbare ruimte is het belangrijk dat je dienstverlenend bent door mee te denken met de bewoners, ondernemers en bezoekers. Je bent tactvol, doortastend en integer. Samenwerken in een team vind je prettig. Ook ben je in staat goed te functioneren in lastige en stressvolle situaties. Verder vind je het geen enkel probleem om ook ’s avonds en in het weekend te werken. Je bent fit en beschik je over een goede lichamelijke gezondheid. Ook ben je ook goed op de hoogte van de geldende wet -en regelgeving in de openbare ruimte en vertaal je deze makkelijk naar de praktijk. Naast inlevingsvermogen, verantwoordelijkheid en nauwkeurigheid blijkt uit jouw werkervaring dat je beschikt over MBO werk- en denkniveau. Tevens heb je kennis van de Engelse taal in woord en geschrift.
Je hebt enige jaren ervaring met het handhavingsvakgebied en beschik je over een geldig BOA diploma, een HTV en bij voorkeur een DHW diploma. Ervaring met het systeem CityControl is een pré. Het is voor deze functie van belang dat je binnen het uur op je werkplek kunt zijn.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Beschikbaar per maandag 23 juni 2025 voor 36 uur per week voor de duur van de opdracht, inclusief eventuele verlengingsopties
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als BOA binnen het domein openbare orde en veiligheid (duidelijk weergegeven in het cv);
In het bezit van een geldig BOA/HTV diploma;
Uurtarief maximaal € 73,- exclusief btw / inclusief ORT, reiskosten woon-werkverkeer en Fee;
Gunningscriteria
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als BOA/Handhaver (35 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het handhaven op de overlast gevende jeugd en het samenwerken met belanghebbende partijen, benoem dit in het cv(10 punten);
In het bezit van een geldig DHW diploma, benoem dit in het cv (20 punten);
Bereid tot een deta-vast constructie, om na minimaal 1040 uur kosteloos in dienst te treden bij de gemeente Voorschoten (25 punten).
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met CityControl, benoem waar dit is opgedaan (10 punten)
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (Indien nodig ook in de weekenden diensten draaien volgens rooster).
Planning
De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op dinsdag 17 juni 2025 vanaf 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De gemeente Voorschoten zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag Politiegegevens (VOG-P) verzoeken.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Voorschoten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Voorschoten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).