Logo van Gemeente Voorschoten
Logo van Gemeente Voorschoten

HR Projectleider/Adviseur

Gemeente Voorschoten

Leidseweg 25, 2252 LA Voorschoten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 32

Omschrijving

Opdracht

Je wordt ingezet als HR adviseur met drie specifieke hoofdtaken en resultaatgebieden:

Projectleiderschap HR21

  1. Taak: Het aansturen en coördineren van het HR21-project, inclusief planning, voortgangsbewaking en het betrekken van relevante stakeholders.
    Resultaat: Een succesvol uitgevoerd en geïmplementeerd HR21-project, met duidelijke (deel) resultaten zoals een actueel functieboek, de besluitvorming daarover, rapportages en borging binnen de organisatie, zodat de het nieuwe functiehuis binnen de HR21 systematiek volledig geïmplementeerd, geborgd en operationeel is.

  2. Actualiseren van reglementen en procedures
    Taak: Het herzien en up-to-date brengen van bestaande reglementen en interne procedures (zoals RAI, klachtenafhandeling, piketregeling en ongewenst gedrag).
    Resultaat: Alle reglementen en procedures zijn juridisch actueel, praktisch toepasbaar en formeel vastgesteld door de organisatie en geïmplementeerd, waardoor naleving van wet- en regelgeving is gegarandeerd.

  3. Advies en optimalisatie HR-team
    Taak: Het analyseren van werkprocessen binnen het HR-team en het identificeren van verbeterpunten.
    Resultaat: Een concreet adviesrapport met verbetermaatregelen, aangevuld met implementatie-ondersteuning, waardoor het HR-team efficiënter en effectiever werkt en de interne dienstverlening merkbaar verbetert.

Overige werkzaamheden zullen bestaan uit:

  • Ontwikkelen van HR-producten als antwoord op datgene wat de organisatie van HR vraagt;

  • Ondersteuning van het management op het gebied van HR en organisatievraagstukken;

  • Advisering WOR bestuurder.

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als HR-adviseur binnen een gemeente;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider HR21 binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Per 15 december 2025 beschikbaar voor 8 uur per week, vanaf 5 januari voor 24 tot 32 uur per week beschikbaar;

  • Aantoonbare werkervaring als HR-adviseur met medezeggenschap/OR, duidelijk weergeven in het cv.

Wensen en competenties

Wensen (Gunningscriteria)

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven en presenteren van adviezen aan het management;
  • Minimaal 5 jaar in de afgelopen 10 jaar werkervaring als (Senior) HR adviseur binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring als adviseur voor management/directie;
  • Minimaal 1 jaar Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als Projectleider HR21 en eindverantwoordelijk voor de gehele implementatie, duidelijk weergeven in het cv;
  • Een afgeronde WO-bachelor opleiding in de richting van HRM en een certificering HR21.

Competenties

  • Stevige adviesvaardigheden;
  • Daadkrachtig;
  • Communicatief sterk;
  • Proactief;
  • Verbinder;
  • Resultaatgericht;
  • Energiek;
  • Flexibel;
  • Prioriteiten kunnen stellen.

Organisatie en team

Bij de gemeente Voorschoten zijn we volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie. We werken toe naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.

Werken in Voorschoten, de Parel aan de Vliet

Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en onze medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers.

Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

We werken vanuit vier kernwaarden: Vertrouwen, Verantwoordelijkheid, Betrokkenheid en Plezier. Deze waarden helpen ons om goed samen te werken, zowel binnen de organisatie als met inwoners, ondernemers en andere partners. Vertrouwen vormt de basis van onze samenwerking. Verantwoordelijkheid betekent dat we de impact van ons werk serieus nemen. Betrokkenheid zorgt ervoor dat we actief bijdragen aan teamdoelen, en plezier stimuleert een positieve werkomgeving.

De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.

De afdeling Bedrijfsvoering speelt een essentiële rol in het ondersteunen en faciliteren van de interne organisatie. Wij zorgen ervoor dat de primaire processen optimaal worden uitgevoerd en dat de organisatiedoelen worden gerealiseerd. Onze verantwoordelijkheid reikt verder dan alleen de dagelijkse ondersteuning: wij richten ons ook op de strategische ontwikkeling van de organisatie, zowel op korte als op lange termijn.

De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit twee teams: Team Kernsupport en Team Werkbeleving.

De afdeling HR maakt onderdeel uit van het Team Werkbeleving.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op maandag 8 december 2025 tussen 09:00 uur en 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

De gemeente Voorschoten zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening.

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.