Beleidsadviseur Economie

Gemeente Voorschoten

Leidseweg 25, 2252 LA Voorschoten, Nederland

Sluit over 5 dagen
105 36

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wil jij echt impact maken in een gemeente waar korte lijnen, betrokkenheid en samenwerking centraal staan? In Voorschoten werk je als beleidsadviseur economie aan een vitale lokale en regionale economie voor nu en de generaties die volgen.

Wat ga je doen?

Als beleidsadviseur economie geef je richting aan onze economische koers. Je vertaalt onze visie naar beleid en uitvoering, en zorgt ervoor dat economische belangen stevig zijn verankerd binnen en buiten de organisatie. Je bent onze economische stem in regionale overleggen, een strategisch adviseur voor het bestuur en een vertrouwd aanspreekpunt voor ondernemers, collegas en andere stakeholders.

  • Je adviseert over economische vraagstukken op lokaal, regionaal en provinciaal niveau;

  • Je vertegenwoordigt de gemeente in samenwerkingsverbanden, projectgroepen en werkgroepen;

  • Je draagt bij aan een toekomstbestendige ontwikkeling van onze bedrijventerreinen en het ondernemersklimaat;

  • Je stimuleert initiatieven die de verbinding tussen onderwijs en arbeidsmarkt versterken;

  • Je werkt projectmatig aan themas zoals retail, toerisme, duurzame economie en regionale samenwerking.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (beleids-)adviseur economie binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Uiterlijk per 21 juli 2025 beschikbaar voor 36 uur per week;
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en implementeren van beleid binnen een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en implementeren op het beleidsterrein economische Zaken binnen een gemeente, duidelijk weergeven in het cv;
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in een adviserende rol binnen een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren van zowel het bestuur als het management van een gemeentelijke organisatie, benoem war dit is opgedaan;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een maximum uurtarief van 105- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten en inclusief Flextender fee

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Bestuurlijk sensitief
  • Analytisch
  • Teamplayer

Organisatie en team

Werken in Voorschoten, de Parel aan de Vliet Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiente en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid. Bij de gemeente Voorschoten staan we voor spannende uitdagingen. We zijn volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie, waarbij we toewerken naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen. De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op woensdag 9 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd worden, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 juli in de loop van de dag bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr 

Overige informatie 
De gemeente Voorschoten zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur