Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Vijfheerenlanden
Logo van Gemeente Vijfheerenlanden

Verbindingsregisseur

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 16 - 24

Omschrijving

De gemeente Vijfheerenlanden heeft zich als doel gesteld dat er binnen 5 jaar (voldoende) duurzame huisvesting gerealiseerd is voor asielzoekers, statushouders, Oekrainers en overige bijzondere doelgroepen zodat meebewogen kan worden met de maatschappelijke opgave. Daarnaast heeft de gemeente zich voor deze doelgroepen tot doel gesteld dat vanaf plaatsing direct ingezet wordt op integratie/inburgering. Dit om zelfstandigheid, zelfredzaamheid (werk/onderwijs/inkomen en zorg) en het bijdragen aan de samenleving te bevorderen. Hiervoor is binnen de staande organisatie een apart projectteam gerealiseerd om de uitdagende opgave die er ligt projectmatig tot uitvoering te brengen. Het is de taak van de ervaren verbindingsregisseur om samen met de opgavemanager en het projectteam uitvoering te geven aan de realisatie van opvang- en huisvestingsprojecten die invulling geven aan de integrale opgave die er ligt. Specifieke taken liggen in deze fase van het project vooral op het vakgebied van openbare orde en veiligheid en omgevingsmanagement. Daarbij zal ingezet worden op verbindende gesprekken met de inwoners en andere stakeholders. Daarnaast willen we hetgeen we leren met daarbij de ontwikkelde nieuwe werkprocessen borgen in de organisatie.

Werkzaamheden

  • Gezamenlijk met de huidige projectleider asiel die inzet op het deel fysiek domein, het oppakken en uitvoeren van taken rondom de voorbereiding en realisatie van de duurzame asielopvang met name op het gebied van openbare orde en veiligheid en omgevingsmanagement waarbij inzetten op verbinding centraal staat;
  • Schakel tussen inwoners, team veiligheid, team handhaving, politie en COA;
  • Fungeren als aanspreekpunt voor inwoners en ondernemers bij vragen, zorgen en klachten;
  • Stimuleren van samenwerking tussen verschillende partijen in en buiten de wijk in samenwerking met de beleidsmedewerker integratie;
  • Actief deelnemen aan veiligheidsoverleggen met gemeente, COA en andere veiligheidspartners;
  • Voorzitter van de kerngroep overleggen en initiator van bestuurlijke inloopspreekuren voor inwoners breed;
  • Zorgen voor ambtelijk draagvlak, proces, voortgang en integrale aanpak;
  • Afstemming met collegas binnen fysiek en sociaal domein;
  • Afstemming met externe partners, o.a. VRU, COA, ODRU;
  • Actieve sparringpartner/adviseur voor collegas binnen het team, bestuurders en extern belanghebbenden.

Resultaten

Openbare orde en veiligheid

  • Opstellen van een opzet / proces voor een meldpunt en afhandeling van klachten en meldingen ingediend door inwoners en ondernemers m.b.t. de opvanglocatie in samenwerking met het COA, plan op te leveren voor 1 maart 2026. Dit vanuit eigen expertise en vaardigheden op gebied van verbinding en conflictbeheersing.

Omgevingsmanagement

  • Samen met de strategisch communicatie adviseur opzetten van een klankbordgroep met inwoners en ondernemers voor de fase dat de opvang operationeel is, plan op te leveren voor 1 februari 2026
  • Samen met de strategisch communicatie advies opzetten van een bestuurlijk inloopspreekuur voor inwoners en andere belangstellenden.
  • Opstellen van taakomschrijving van de verbindingsregisseur als schakel tussen inwoner, gemeente en COA, op te leveren voor 1 maart 2026.
  • Opstellen van een evaluatieopzet voor de rol van verbindingsregisseur, op te leveren voor 1 juli 2026.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiele telefoon;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als regisseur binnen het Sociaal Domein;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider met toezicht en handhaving bij een gemeente;
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijk aanspreekpunt zijn omtrent openbare ruimte;
  • Aantoonbare werkervaring met conflicthantering en gespreksleiding via een training of cursus.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in een juridische richting;
  • Aantoonbare werkervaring met het regisseren en optimaliseren van werkprocessen;
  • Aantoonbare werkervaring met het vertalen van beleid naar uitvoering en uitvoering naar beleid;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen ruimtelijke ordening bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het verbinden van interne en externe partners.

Competenties

  • Je bent stressbestendig en beschikt over een gezonde dosis creativiteit;
  • Je hebt lef, daadkracht en een kritische maar constructieve opstelling.

Organisatie en team

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn op een nader te bepalen moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr