Juridisch adviseur Omgevingsrecht

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 27 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

27

Publicatiedatum:

1 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij bent verantwoordelijk voor de juridische kwaliteit van alle producten die we als team leveren: (omgevings-)vergunningen en handhavingstrajecten. Dit doe je door:

  • Te adviseren over juridische vraagstukken op het gebied van het Omgevingsrecht;
  • De gemeente te vertegenwoordigen in bezwaar- en beroepsprocedures;
  • Het behandelen van handhavingsverzoeken tot het opstellen van handhavingsbesluiten als dat nodig is;
  • Te adviseren over- en zorgen voor de afwikkeling van het handhavingsproces.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal 3 dagen per week fysiek op werklocatie in Meerkerk aanwezig (waarvan i.i.g. de dinsdag, inclusief de avond i.v.m. zitting Bezwarencommissie) (benoem duidelijk in cv);
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding ABW2;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het inwerken en begeleiden van junioren (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaar- en beroepschriften (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met juridische advisering op bestuursrechtelijke handhaving (30 punten).

Competenties

  • Een frisse blik en neemt eigenaarschap over je eigen werk;
  • Oplossingsgerichte en flexibele instelling;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
  • Doorzettingsvermogen, collegialiteit en je weet van aanpakken.

Organisatie en team

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 augustus 2025 tussen 13:00 en 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Voor de zzp'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert een laptop.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur