Handhavingsjurist

Meiveld 1, 5501 KA Veldhoven, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
100 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Medewerker gaat zorg dragen voor de repressieve handhaving binnen het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving:

  • bij afwijkingen van de voorschriften, zoals geregeld in de vergunning/beschikking;

  • sancties toepassen bij overtredingen;

  • bestuursrechtelijke sanctiebeschikkingen en waarschuwingsbrieven opstellen;

  • het bestuur en de portefeuillehouder informeren en voorlichten over de toepassing van gewijzigde wet- en regelgeving, gebruik openbaar gebied en dergelijke;

  • collega’s adviseren op ingebrachte zienswijzen en een bijdrage leveren aan bezwaar- en beroepsprocedures.

Kandidaat omschrijving

  • je bent enthousiast, flexibel en open;

  • met duidelijke communicatie weet je mensen te verbinden én in beweging te brengen;

  • je staat midden in de maatschappij;

  • je goed kunt samenwerken en kijkt over schotten heen;

  • je neemt initiatief en toont eigenaarschap met gevoel voor onderlinge (politiek bestuurlijke) verhoudingen;

  • gevraagd én ongevraagd advies geeft;

  • snapt dat je met gemotiveerd loslaten van regels soms meer kwaliteit en een betere dienstverlening kunt bieden.

Gewenste competenties:
Verbinder, communicatief en dienstverlenend.

Overige wensen:

Teamspeler met positieve houding die zelfstandig werkt.

Eisen

  1. Onze algemene inkoopvoorwaarden zijn leidend en van toepassing.

  2. De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft is dit een reden om niet door te mogen). Voor ZZP'ers geldt een G-rekening niet. Die kunnen derhalve op deze vraag ja antwoorden.

  3. Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

Gunningscriteria
Dit moet blijken uit CV en referenties.

  1. Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en bent juridisch geschoold.

    • HBO (10 %)

    • HBO+ (15 %)

  2. Minimaal 4 jaar werkervaring in het vakgebied.

    • 4 jaar (5 %)

    • 4 jaar of meer (10 %)

  3. Kennis van:

    • de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo)

    • de Omgevingswet

    • wet Damocles

    • de Algemene plaatselijke verordening (en daarin verwante (bijzonder) wet- en regelgeving).

  4. Kennis van het programma Power Browser (is een pre).

  5. Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkervaring.
    Weging: 25 %

  6. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    In de gesprekken zal nadrukkelijk stil gestaan worden bij de match met de opdracht en het team.
    Weging: 25 %

  7. Aanvullende informatie

    • De interviews vinden plaats vanaf 21 april 2025.

    • Een geldende Verklaring Omtrent Gedrag Politiegegevens (VOG-P) is een must.

Let op!:
Deze inhuuropdracht is niet geschikt voor een ZZP-er in het kader van de wet DBA.
Ingeschreven ZZP-ers (ook met tussenkomst van een bureau) worden niet meegenomen tijdens de beoordeling van de offertes.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur