Begindatum:
1 feb 2026Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
25 nov 2025In deze afwisselende functie geef je collegas ondersteuning bij de aanpak van complexe juridische vraagstukken op het gebied van privaatrecht. Dit loopt uiteen van het ondersteunen van projectleiders in ruimtelijke ontwikkelingen bij het voeren van onderhandelingen met private partners, tot het adviseren over grondzaken en vastgoed. Je stelt intentie-, exploitatie- en samenwerkingsovereenkomsten op. Je onderhoudt contacten met derden die voortvloeien uit jouw werkzaamheden, zoals advocaten en notarissen en vertegenwoordigt de gemeente in gerechtelijke procedures.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Afgeronde WO bachelor opleiding in een juridische richting;
Minimaal 2 jaar aantoonbare in de afgelopen 5 jaar als jurist;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een politiek-bestuurlijke omgeving (benoem in het cv waar dit is opgedaan).
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een politiek-bestuurlijke omgeving (benoem in het cv waar dit is opgedaan);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als jurist;
Maximale reisafstand van 1.5 uur van het gemeentehuis in Domburg (benoem in het CV de woonplaats van de kandidaat).
Goede contactuele en schriftelijke vaardigheden een must en ben je goed in de Nederlandse taal.
Je durft gevraagd en ongevraagd advies te geven op alle niveaus en straalt daarbij gezag en vertrouwen uit.
Je bent flexibel en gaat oplossings- en resultaatsgericht te werk vanuit een klantvriendelijke en dienstverlenende instelling.
Als adviseur zoek je organisatie breed de samenwerking op om samen tot gewenste resultaten te komen.
Onze organisatie telt ongeveer 280 medewerkers. Deze medewerkers zijn verdeeld over zes afdelingen; Bedrijfsvoering, Openbare Ruimte, Dienstverlening, Ruimtelijke Ontwikkeling, Maatschappelijke Ontwikkeling en Programmas & Projecten. Je toekomstige collegas ervaren korte lijnen binnen de gemeente Veere, een informele werksfeer, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en uitdaging in hun functie.
Team van juristen binnen de afdeling bedrijfsvoering
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Veere mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Veere. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Mogelijk, maar nog niet bekend
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De gemeente Veere heeft als standpunt dat inhuurkrachten geïndexeerd kunnen worden na een inzet van minimaal 12 maanden. Voor deze periode is indexatie niet mogelijk en is ten alle tijden het aangeboden uurtarief leidend.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.