Logo van Gemeente Utrecht
Logo van Gemeente Utrecht

Verandermanager Advies & Specialisten

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 36

Omschrijving

Opdracht

  • Optreden als verandermanager tbv de inventarisatie en ontvlechting taken beleid en strategie ihkv het door de kwartiermaker nieuw vorm te geven cluster strategie en beleid;

  • Organiseren van bijdragen (capaciteit en input) aan de veranderopgave Verbetering Financiële Functie (VFF);

  • Begeleiden en coachen van het cluster Advies en Specialisten (Financiën) gedurende het traject.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht

Deze opdracht kan worden afgerond als de inventarisatie van 'beleids- en strategie' werkzaamheden opgeleverd is en overdracht betreffende werkzaamheden en bijbehorende capaciteit heeft plaatsgevonden naar de interne organisatie.

Eisen

  • WO diploma, financieel gerichte opleiding;

  • Minimaal 10 jaar ervaring met veranderkundige trajecten;

  • Minimaal 10 jaar ervaring binnen een grote gemeente, G4 gemeente;

  • Minimaal 10 jaar ervaring met de gemeentelijke financiële functie.

Wensen en competenties

Competenties

  • Doelgericht
  • Pragmatisch
  • Onafhankelijk/Zelfstandig
  • Organisatiesensitief
  • Doortastend

Organisatie en team

Organisatie

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
https://www.werkenbijutrecht.nl/over-ons/diversiteit-en-inclusiviteit/

Korte beschrijving speelveld

Utrecht heeft jou nodig!

Je werkt bij de afdeling Financiën van het organisatieonderdeel Financiën en Inkoop (F&I). F&I is een bedrijfsvoering onderdeel die het bestuur, de directie en organisatie voorziet van ondersteuning en advies. Daarnaast is F&I ook verantwoordelijk voor strategisch beleid, kaderstelling en de functionele aansturing op het gebied van financiën, inkoop en juridische zaken. Wij zorgen ervoor dat, in samenwerking met de andere bedrijfsvoering onderdelen, de bedrijfsvoering modern is en mee ontwikkelt met de organisatie. Financiën bestaat uit 5 teams. Strategie & beleid, Financiële Administratie 2 teams, Financieel Advies & Specialisten en het team P&C (Planning & Control) Coördinatie & informatievoorziening en Uflex.

Gespreksinformatie

Goed om te weten:

Gesprekken zijn gepland tussen 11 en 19 december. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Verandermanager Advies & Specialisten
Periode: Van januari tot juli 2026 (6 maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Max. 125,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 14


Goed om te weten:

  • Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

  • De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
    Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

  • Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

  • De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

  • Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr