Trajectbegeleider/Budgetcoach Jongeren Schulddienstverlening

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
75 36 Utrecht

Begindatum:

15 apr 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

We zoeken een ervaren trajectbegeleider die bekend is met het uitvoeren van de WGS, veel kennis heeft van de verschillende producten en daarnaast ervaren is in het voeren van gesprekken met inwoners met schulden. De trajectbegeleider die we zoeken, richt zich op de doelgroep jongeren tot 27 jaar, en dan specifiek, de groep studerende jongeren waar de Gemeente Utrecht een aparte aanpak voor heeft. Budgetcoaching is een belangrijke onderdeel van die aanpak.
We zoeken iemand die snel zelfstandig aan de slag kan. We werken met Allegro, dus het is een voorwaarde om hier bekend mee te zijn.

Het team Schulddienstverlening maakt onderdeel uit van de afdeling Werk en Inkomen van de Gemeente Utrecht. Het team bestaat uit ongeveer 90 mensen waarvan 35 trajectbegeleiders. Daarnaast bestaat het team uit schuldregelaars, budgetbeheerders, praktisch ondersteuners, budgetcoaches, crisismedewerkers, senioren en teamleiders.

Omschrijving van de opdracht

  • Regiehouder in aanvragen voor schuldhulpverlening;

  • Voeren van gesprekken met inwoners met schulden (op kantoor en bij het buurtteam);

  • Voorlichting en advies geven;

  • Beslissen of iemand in aanmerking komt voor schuldhulpverlening daarbij behorende beschikking afgeven binnen 8 weken;

  • Bij toekenning van de aanvraag stel je een plan van aanpak op;

  • Na het afgeven van een positieve beschikking draag je de schuldregeling over naar een schuldregelaar en bij het opstarten van budgetbeheer draag je het beheren van de financiën over naar de budgetbeheerder. Jij bent hierin verantwoordelijk voor een goede overdracht en dossiervorming;

  • Het is regelmatig nodig de financiële situatie eerst te stabiliseren. Stabilisatie en Duurzame Financiële Dienstverlening (DFD) verzorg je zelf;

  • Coachen van de jongeren op budgetvaardigheid

  • Je werkt nauw samen met verschillende partijen, zoals het buurtteam en sociaal raadslieden.

Kandidaat omschrijving

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau (een afgeronde hbo opleiding SJD, MWD of Schuldhulpverlening is een pre);

  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare recente werkervaring in een soortgelijke functie;

  • Je bent in staat om zelfstandig een caseload te draaien van 25 dossiers;

  • Je hebt recente werkervaring met Allegro;

  • Het is een pre als je weet hoe het is om bij een grote (G4 of G20) Gemeente te werken;

  • Je hebt kennis van de wet- en regelgeving, zoals de WGS en de Faillissementswet.

Competenties

  • Klantvriendelijk en servicegericht Dit komt overeen met het vermogen om producten goed te beargumenteren, inwoners mee te nemen in de keuze en de klantgerichtheid in stressvolle situaties.

  • Druk weerstaan Deze competentie past bij het werken stress-sensitief en het effectief blijven functioneren onder druk.

  • Inschattingsvermogen Het vermogen om ingewikkelde materie eenvoudig uit te leggen, goede rapporten op te stellen en berekeningen te maken, vereist goed inschattingsvermogen.

  • Resultaatgericht werken Dit sluit aan bij het vermogen om goede plannen te maken en duidelijke rapporten op te stellen.

  • Kwaliteit leveren Dit betreft het leveren van werk van hoge kwaliteit, zoals het goed beargumenteren van product keuzes en het opstellen van heldere rapporten.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op onze pagina.

Aanvullende informatie

  • Gesprekken zijn gepland in de week van 7 april. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

  • Hybride werken is mogelijk na de inwerkperiode. De vaste standplaats is het Stadskantoor.

  • Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

  • De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
    Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

  • Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

  • De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Let op!: In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.