Begindatum:
21 jun 2025Einddatum:
21 jun 2026Uren per week:
16-20Publicatiedatum:
16 mei 2025Toezichthouder
Periode: Van 21-06-2025 tot 21-06-2026 (12 maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 16-20 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 75,- per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 9
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
Binnen deze opdracht werk je als toezichthouder bij Stadsbedrijven. Het dagelijkse werk van Stadsbedrijven is zichtbaar voor iedereen in Utrecht. Of het nu gaat om het inzamelen van afval, het beheren van sportlocaties of het onderhouden van bomen, grachten en riolen. Onze missie? Gezond stedelijk wonen, werken en leven voor iedereen. Nu en in de toekomst. Hoe we dit doen? Wij beheren, onderhouden, reinigen en verduurzamen de openbare ruimte. Zo zorgen we voor een schone, veilige en prettig leefbare stad. Elke dag weer!
Opdrachtomschrijving
Als toezichthouder ben jij verantwoordelijk voor controle op de uitvoering van werkzaamheden door of namens nuts- en telecombedrijven. Je controleert of er wordt gewerkt volgens de vergunningsvoorwaarden, waaronder bijvoorbeeld de ligging van de kabels en het juist toepassen van verkeersmaatregelen. Je draagt ook zorg voor de aansturing van de uitvoering van het definitief herstel van de openbare ruimte (open verhardingen, groen) na uitvoering van de werkzaamheden. Je zorgt voor de afstemming van de uitvoering van projecten naar collegas en aannemers. Je beoordeelt en adviseert over BLVC plannen die worden ingediend als onderdeel van de vergunningsaanvragen. Je adviseert over locaties van proefsleuven.
Als toezichthouder heb je volgende taken en verantwoordelijkheden:
Toezicht houdt op projecten, die uitgevoerd worden door nuts- en telecombedrijven, vanuit oogpunt van naleving van de vergunningsvoorwaarden en toepassen tijdelijke verkeersmaatregelen;
Opleiden van directievoerder
Adviseren van het aanbestedingsteam over het opzetten van nieuwe bestek voor her bestrating.
Adviseren over en toezicht houden op graafwerkzaamheden rondom bomen
Organiseren van en toezicht houden op uitvoering van definitieve herstelwerkzaamheden van de openbare ruimte door aannemer(s);
Zorg dragen voor afhandeling van klachten over de uitvoeringswerkzaamheden;
Rapporteren over voortgang, kwaliteit en financien met de teamleider/senior directievoerder.
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Resultaat van de opdracht
De opdracht wordt als succesvol afgerond beschouwd wanneer:
Glasvezelprojecten (KPN, Odido): Deelprojecten met betrekking tot de aanleg en uitbreiding van glasvezelnetwerken zijn opgeleverd conform de vergunningsvoorwaarden, inclusief een correcte afstemming met andere infrastructurele projecten en minimale overlast voor bewoners en bedrijven.
Rapportage en advisering: Regelmatige en nauwkeurige rapportages zijn opgesteld over de voortgang, kwaliteit en financien, inclusief advisering over verbeteringen binnen het toezicht en de uitvoeringswerkzaamheden.
Klachtafhandeling en communicatie: Ingekomen klachten en meldingen over werkzaamheden zijn tijdig en adequaat afgehandeld, met duidelijke terugkoppeling naar betrokken partijen en bewoners.
Definitief herstel van openbare ruimte: Alle open verhardingen en groenvoorzieningen zijn na de uitgevoerde werkzaamheden volledig en volgens de gestelde kwaliteitseisen hersteld.
Jij hebt:
Je hebt minimaal een afgeronde relevante MBO 4 opleiding (bijvoorbeeld Civiele Techniek, Cultuurtechniek)
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het werkveld.
Je hebt ervaring als directievoerder.
Je hebt aantoonbare kennis van RAW en UAV.
Je hebt minimaal 3 jaar kennis en ervaring met het toezicht houden op uitvoeringsprojecten in de openbare ruimte.
Je hebt kennis van en ervaring met het veilig en zorgvuldig graafwerkzaamheden rondom bomen en/of tijdelijke verkeersmaatregelen.
Jij bent:
Analytisch Je analyseert situaties grondig en neemt weloverwogen beslissingen op basis van feiten en regelgeving.
Samenwerken Je werkt effectief samen met interne en externe partijen, zoals aannemers, nutsbedrijven en gemeentelijke afdelingen, om projecten soepel te laten verlopen.
Overtuigingskracht Je weet partijen te motiveren en te sturen op naleving van afspraken en kwaliteitseisen.
Plannen en organiseren Je behoudt overzicht over verschillende lopende projecten en zorgt ervoor dat werkzaamheden efficient worden uitgevoerd binnen de gestelde termijnen.
Stressbestendigheid Je kunt omgaan met druk, onverwachte situaties en conflicten zonder het overzicht te verliezen.
Communicatieve vaardigheden Je kunt helder en professioneel communiceren, zowel mondeling als schriftelijk, met diverse stakeholders, waaronder bewoners, aannemers en collegas.
Probleemoplossend vermogen Je signaleert knelpunten in de uitvoering en komt proactief met praktische oplossingen.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 2 juni. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.