Secretaris voor Holland Metropole

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
120 10-12 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

10-12

Publicatiedatum:

31 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Secretaris voor Holland Metropole
Periode: zsm tot 31 december 2026 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 10 - 12 uur per week gemiddeld
Tarief: Max. 120,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 13

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

Holland Metropole
De vijf grote steden Amsterdam, Rotterdam Den Haag, Utrecht en Eindhoven werken binnen
Holland Metropole informeel samen met de grootste Nederlandse institutionele beleggers, gebiedsontwikkelaars, bouwbedrijven, adviseurs en een aantal ontwerpbureaus op het gebied van stedenbouw en architectuur. Het is het enige publiek private verband van deze omvang in Nederland.

De samenwerking heeft een drieledige doelstelling:

  • Netwerken en wederzijds begrip vergroten;

  • Kennis delen en ontwikkelen over actuele themas binnen marktontwikkelingen, zoals vastgoedontwikkeling in binnen- en buitenland; investeerders en investeringsvoorwaarden, gebiedsontwikkeling, publiek private samenwerking, woningmarkt;

  • Gezamenlijke presentatie naar buitenlandse partijen;

Deze doelen staan in het kader van de enorme bouwopgave in Nederland, op dit moment met een focus op woningbouw. In tien jaar tijd moet het tekort op de woningmarkt grotendeels weg zijn. Die opgave moet worden ingevuld in een uitdagende context: de urgentie is hoog, arbeidsmarkt, bereikbaarheid en klimaat staan onder druk, de marktomstandigheden zijn lastig en beleidsvoornemens onzeker. Door publiek privaat samen te werken kan de opgave beter, sneller en slimmer worden ingevuld. Dat gebeurt in de vorm van kennisdelen en kennis ontwikkelen tijdens bijeenkomsten van de Holland Metropole en door gezamenlijke profilering op buitenlandse beurzen.

Opdrachtomschrijving:
De secretaris is de motor achter Holland Metropole, brengt de verschillende bloedgroepen bij elkaar en houdt de energie er in. Een deel van het werk is praktisch:

  • Verbinding leggen tussen onderdelen van Holland Metropole;

  • Adequate voorbereiding van deelname van de Holland Metropole aan beurzen en andere evenementen;

  • Proactief meedenken over inhoudelijk themas voor bijeenkomsten;

  • Aansturen van de organisatie van die bijeenkomsten en van beursdeelnames;

  • Het maken van een jaarplan en begroting;

  • Budgetbewaking en voortgang monitoren;

  • Agendering en verslaglegging van vergaderingen.

De secretaris houdt bij deze activiteiten scherp oog voor voortgang van afspraken en processen, van belang in verband met het informele karakter van de Holland Metropole samenwerking. Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Onze voorkeur gaat uit naar iemand die vanuit zijn eigen organisatie iemand meeneemt voor de ondersteunende en secretariele werkzaamheden, waarbij wij zelf denken aan een verdeling 8 uur secretaris en 4 uur ondersteuning per week, maar we staan open voor alternatieve invullingen. De opdracht geldt voor het totaal van de werkzaamheden.

Jij hebt:

  • Wo werk en denkniveau;

  • Minimaal 15 jaar relevante werkervaring als secretaris of in een anderszins relevante leidinggevende functie;

  • Ervaring met het speelveld van de gebieds en vastgoedontwikkeling aan zowel de private als publieke zijde;

  • Aantoonbaar ervaring met het verbinden van publieke en private partijen;

  • Een relevant netwerk in vastgoed en ruimtelijke ontwikkeling op bestuurlijk en directieniveau;

  • In verband met de internationale profilering is beheersing van de Engelse taal (in woord en schrift) noodzakelijk.

Verder kun je je vinden in de volgende competenties/vaardigheden:

  • Je bent resultaatgericht, ordenend, kan organiseren;

  • Je bent sociaalvaardig en organisatie en bestuurlijk sensitief;

  • Je hebt autoriteit om gesprekspartner te zijn op alle niveaus, ook bestuurlijk;

  • Je legt op basis van ervaring en analytisch vermogen makkelijk verbanden;

  • Omdat we met Holland Metropole echt meters willen maken, zoeken we iemand die ons 'bij de kladden pakt' (assertief en daadkrachtig) en die partners kan overtuigen en inspireren.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland tussen 10 en 21 februari. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Het is mogelijk om een DUO aan te bieden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur