thumbnail
thumbnail
Medior Financial controller Ruimte

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
-
Utrecht

Publicatiedatum:

24-11-2022

Sluitingsdatum:

01-12-2022
Medior financial controller Ruimte
Periode: zo spoedig mogelijk voor 6 aantal maanden. Met 6 verlengingsopties van 1 maand. (Maximaal 24 maanden inhuur)
Belasting: 32-36 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 95,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW


Korte beschrijving speelveld
Ben jij de kritische financiele businesspartner voor het management en wil je werken voor de snelst groeiende stad van Nederland?
Utrecht is de snelst groeiende stad van Nederland. Dit vraagt van de gemeente een sterke focus op het begeleiden van deze groei zodat de stad aantrekkelijk, leefbaar en inspirerend is en blijft voor de inwoners, ondernemers en bezoekers.
Het organisatieonderdeel Ruimte is verantwoordelijk voor deze uitdagingen en is onderverdeeld in 7 gildes, waarin medewerkers zijn geclusterd op hun expertise. De functie valt momenteel in het team business control van het gilde Bedrijfsvoering dat actief bezig is met financieel advies en ondersteuning, besluitvormingsprocessen, innovatie en data gedreven sturing. De afdeling is bezig met een doorontwikkeling waarbij rolverduidelijking en belangrijke aandachtspunten zijn.


De opgave van de functie
In de functie van Medior Financial Controller Bedrijfsvoering ben jij de sparringpartner voor het gilde management op o.a. het formatieplan, de capaciteitsplanning en het opstellen van de bijbehorende begroting. Daarnaast is er voor jou een belangrijke rol weggelegd in het analyseren en verbeteren van verschillende (financiele) processen in samenwerking met de eindverantwoordelijke business controller.

Je taken zijn:
  • Op strategisch en tactisch niveau meedenken over de bedrijfsvoering
  • Ontwikkelen van (informatie) processen en dashboards
  • Kritisch adviseren bij het opstellen en monitoren van begrotingen, capaciteitsplanningen en formatieplannen
  • Verbinding zoeken en samenwerken met andere organisatieonderdelen
  • Signaleren en adviseren ter verbetering van bedrijfsvoerings- en/of ontwikkelingsprocessen
  • Adviseren van het management op o.a. de jaarlijkse cyclus van begroten en verantwoorden
  • Signaleren van risicos en adviseren over beheersmaatregelen, risicobereidheid en verbetermogelijkheden

Jij bent:
  • Je beschikt over een afgeronde HBO of WO-opleiding in financieel/economische richting
  • Je hebt circa 5 jaar recente en relevante werkervaring in een vergelijkbare functie, waarvan bij voorkeur 2 tot 4 jaar binnen de lokale overheid
  • Je hebt ruime ervaring met het afsluiten van een boekjaar en met de daarbij behorende financieel technische werkzaamheden
  • Kennis van het Besluit BBV en ervaring binnen de (regionale) overheid zijn een pre.
  • Je bent een kritisch denker en kan kansen, belangen en risicos vertalen naar gefundeerde adviezen
  • Je kunt zelfstandig projecten trekken en weet snel en helder te adviseren in een complexe omgeving met belangentegenstellingen.
  • Je bent sociaal en communicatief sterk onderlegd, waarbij je moeiteloos schakelt tussen verschillende gesprekspartners zoals de managers, beleidsadviseurs, vakspecialisten en het MT.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 5 december in de ochtend en vinden op onze locatie, het Stadskantoor, plaats.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag(zie hieronder) wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt, kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Documenten:

    Vind jouw droomopdracht

    Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

    Kies een opdracht

    Ben jij de Medior Financial controller Ruimte die deze organisatie zoekt?

    Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
    Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.