thumbnail
thumbnail

Manager Projectbeheersing

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€125
24 Utrecht

Begindatum:

3 jan 2024

Einddatum:

3 jan 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

14 nov 2023

MANAGER PROJECTBEHEERSING
Periode: Van 03-01-2024 tot 03-01-2025 (12 maanden). Met optie tot verlenging van maximaal 12 maanden
Belasting: 24 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 125 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
De werven zijn een rijksmonument en onderdeel van een slim middeleeuws havencomplex van werven en werfkelders. Werven, muren, kelders, water en wegen zijn allemaal nauw verweven. Hetzelfde geldt voor het eigendom van bewoners, ondernemers en gemeente. Met het Programmaplan werk aan de werf werken we aan het herstellen en voorkomen van schade aan erfgoed, het beheren van het erfgoed, het voorkomen van onveilige situaties en het beter invullen van onze buren en zorgplicht. Dit doen we o.a. door het uitvoeren van onderhoud aan de wal- en kluismuren en toegangsbruggen, het herstel van kelders en het weren van te zwaar verkeer. In veel gevallen is onbekend en niet te achterhalen hoe de constructies exact in elkaar zitten, wat voor verassingen in de uitvoering zorgt. Daarnaast is het herstellen en verbeteren van vertrouwen tussen bewoners, eigenaren en gemeente een van de belangrijke doelen van het programma.

Een transparant en beheerst programma is daarvoor cruciaal. Dit betekent dus ook dat we veel aandacht geven aan projectbeheersing. Als manager projectbeheersing zorg jij voor die extra kritische en betrokken blik en adviseer je de medewerkers van programma Wervengebied op het gebied van projectbeheersing.

Je taken zijn:
Je gaat aan de slag als manager projectbeheersing voor het uitvoeringsproject Kromme Nieuwegracht. Als manager projectbeheersing ben je verantwoordelijk voor de projectbeheersing van onderzoek tot en met oplevering en overdracht, met alle bijbehorende scope, risico-, plannings- en financiele managementwerkzaamheden. Je bent onderdeel van het IPM team en stuurt onder andere de planningsadviseur, risicomanager en de financieel adviseur aan. Samen met het team projectbeheersing zorg je ervoor dat de werkzaamheden en beslissingen van de uitvoeringsprojecten transparant, bespreekbaar, navolgbaar en voorspelbaar zijn. Cruciaal hierbij is de transparantie richting de particuliere keldereigenaren die gedurende het hele traject van onderzoek tot en met uitvoering op de hoogte moeten blijven over de voortgang van het werk aan hun eigendom.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Je bent kritische sparringpartner voor de projectmanager en medewerkers binnen het team, zonder de verantwoordelijkheid over te nemen. Je adviseert de medewerkers op het gebied van projectbeheersing;

  • Je levert een bijdrage aan de totstandkoming van het projectplan, de beheersing van de scope, inclusief het vastleggen van de wijzigingen op het project;

  • Samen met de financieel adviseur zorg je voor de beheersing van het aspect geld door het maken een goede prognose door budgetten te vergelijken met gemaakte en verwachte kosten. Dit moet op een zeer hoog detail niveau met name voor de (particulier) eigenaren van kelders.

  • Je zorgt voor een onderbouwing van benodigd budget op basis van kentallen en diverse vormen van ramingen en verwachtingswaarden o.b.v. risicos. Ook hierbij wordt je ondersteund door de financieel adviseur;

  • De eigenaren van kelders worden middels een subsidiesysteem financieel ondersteunt. Je kent deze regeling van binnen en van buiten en integreert de eisen van de subsidieregeling in de projectbeheersing

  • Je beheerst het aspect tijd door vooruit te kijken en in te schatten wat het effect van een bepaalde keuze is. Daarbij is het (laten) opstellen van planningen op hoofdlijnen en/of in detail nodig. Ook het opstellen van een probabilistische planning is mogelijk. Je wordt hierbij ondersteund door een planningsadviseur.

  • Je draagt zorg voor de interne kwaliteitsborging door het (laten) doen van toetsen m.b.t. het functioneren van het kwaliteitsmanagementsysteem;

  • Je bent verantwoordelijke voor het juist en tijdig aanleveren van betrouwbare (sturing) informatie voor de managementcyclus, o.a. door het opstellen (of coordineren) van de voortgangsrapportages. Je levert deze informatie aan de ambtelijke opdrachtgever en de keldereigenaren.

Jij bent:
Je houdt het overzicht en waar nodig zoom je in op de details. Je bent analytisch sterk, je herkent verbetermogelijkheden en je durft initiatief te nemen. Daarnaast ben je iemand die goed kan communiceren en goed met mensen kan omgaan.

Ook beschik jij over:

  • HBO/WO werk en denkniveau.

  • bij voorkeur een afgeronde opleiding in civiele techniek, (technische) bedrijfskunde, planologie of bouwkunde;

  • Minimaal 5 jaar ervaring bij een overheidsorganisatie in de fysieke projectenwereld;

  • Je hebt minimaal 5 jaar recente ervaring als manager projectbeheersing;

  • Je hebt ervaring in het professionaliseren van projectbeheersing en het sturen van projecten waar veel onderdelen onbekend zijn en onbekend zullen blijven;

  • Een analytische blik en het talent om op een prettige manier invloed uit te oefenen op mensen en situaties;

  • Je denkt vernieuwend en ziet kansen waar ze liggen;

  • Een resultaatgerichte houding en uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;

  • Je handelt sterk planmatig, organiserend en coordinerend;

  • Je kunt goed omgaan met onzekerheden;

  • Je neemt graag het voortouw, spreekt je gevraagd en ongevraagd uit en hebt daarbij oog voor je omgeving.

Goed om te weten:
De gesprekken zijn gepland in de week van 4 december. De manager / afdeling zal contact met je opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Manager Projectbeheersing die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.