Kwartiermaker contractmanagement Ruimte

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120 30-36 Utrecht

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

30-36

Publicatiedatum:

13 nov 2024

Kwartiermaker contractmanagement Ruimte
Periode: 01-01-2025 (z.s.m.) tot 01-01-2026 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 30 - 36 uur per week gemiddeld
Tarief: maximaal 120,- per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld en opdracht
Gemeente Utrecht is een van de grootste gemeentes in Nederland (G4 gemeente). Het organisatieonderdeel Ruimte is de ontwikkelorganisatie van het fysieke domein. Het werkveld van Ruimte is zeer divers en is onder andere verantwoordelijk voor het herstel van de Catharijnesingel en de ontwikkeling van een nieuwe wijk zoals Leidsche Rijn of de Merwedekanaalzone, maar ook voor de ontwikkeling van energiebesparende maatregelen of bodem- en archeologische onderzoeken. Kortom, er gebeurt veel binnen Ruimte en we hebben veel ambities voor de ontwikkeling van Utrecht.

Ruimte is georganiseerd in verschillende afdelingen verantwoordelijk voor gebiedsontwikkeling, beleid en bedrijfsvoering. Er werken ruim 1000 medewerkers binnen Ruimte. Contractmanagement is onderdeel van bedrijfsvoering. De spend van Ruimte bedraagt per jaar circa 100 miljoen euro bij bijna 1.600 verschillende leveranciers. Jaarlijks zijn er tientallen aanbestedingen en worden zon 8.500 bestellingen geplaatst. Ruimte heeft verschillende grote contracten en concessies lopen waar actief contractmanagement voor nodig is. Op dit moment zijn er verschillende ontwikkelingen binnen Ruimte en binnen de gemeente Utrecht die van invloed zijn op de toekomst van contractmanagement.

Daarom zoeken wij een kwartiermaker die het team contractmanagement in 2025 verder ontwikkelt en zorgt voor een toekomstbestendige plek in de organisatie.

Het team contractmanagement Ruimte is op dit moment nog beperkt tot twee medewerkers die zich volledig richten op specifieke programmas binnen een afdeling. De verwachting is echter dat contractmanagement breder ingezet moet worden. Ook vanuit concern wordt meer focus gelegd op contractmanagement hetgeen impact zal hebben. Verder is er ook behoefte aan overstijgende afspraken en samenwerking met andere organisatieonderdelen. Hier valt winst te behalen. Daarnaast wordt er momenteel gewerkt aan de besluitvorming voor een contractmanagementsysteem. Mocht er gekozen worden voor een nieuw systeem dan staat de implementatie hiervan gepland in 2025.
Tot slot moet er ook worden onderzocht wat de meest passende doelgerichte positionering van deze taak is binnen Ruimte.

We zoeken iemand die contractmanagement binnen Ruimte kan begeleiden naar een stevige, toekomstgerichte positie, met in acht neming van geldende kaders, met oog voor mens en ambities. De kwartiermaker zal direct rapporteren aan de afdelingsmanager Bedrijfsvoering.

Je taken zijn:

  • Opstellen plan en samen met team uitvoering geven aan het plan;

  • Afstemmen hebben met contracteigenaren (lijn) over koers van contractmanagement;

  • HR verantwoordelijkheid voor 2 fte met waarschijnlijk uitbreiding;

  • Team contractmanagement een bestendige positie geven in de organisatie;

  • Ontwikkelen en begeleiden van medewerkers in de verandering;

  • Implementatie en organisatie van nieuw contractmanagement systeem;

  • Ruimte vertegenwoordigen in concernbrede ontwikkelingen contractmanagement.

Jij hebt:

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het opzetten/implementeren van contractmanagement in een organisatie (voorkeur voor publieke organisatie);

  • Aantoonbare contractmanagement ervaring;

  • Vaardigheden op het gebeid van verandermanagement;

  • Bij voorkeur heb je ervaring binnen het fysieke domein;

  • Kennis en kunde van CATS CM (methodologie van gemeente Utrecht);

  • Werkervaring bij een overheidsinstantie.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
De gesprekken worden in overleg gepland. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Bij voorkeur ben je aanwezig op het Stadskantoor. Hybride werken behoort tot de mogelijkheden in overleg.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.