thumbnail
thumbnail

Informatie en Proces Analist.

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90
32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2024

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

17 mei 2023

Omschrijving van de opdracht
Al informatie en proces analist werk je voor het programma wervenkadaster. Je bent hier een belangrijke spil in de vertaalslag vanaf het opstellen van user stories naar informatieanalyse en gegevensmodellen.

In deze functie verwachten we:

Een pro-actieve, communicatief vaardige, ervaren analist (aantoonbaar, minimaal 3 jaar ervaring)

Globale omschrijving werkzaamheden (resultaatgebieden):

  • Opstellen met de business van user stories en business requirements i.s.m. stakeholders;

  • Vertalen van user stories, business requirements naar informatie analyse, maken van data objecten model (logische gegevensmodellen) in UML en toetsen met landelijke datamodellen;

  • Mapping van de informatie analyse, data objecten met de administratieve systemen en werkprocessen;

  • Samen met data architect bedenken van oplossingen voor het inwinnen van nieuwe data, administreren en delen en beschikbaar stellen van data op basis van services;

  • Resultaten bespreken met de business, stakeholders, product owners naar de oplossingen administratieve vastlegging in SCRUM ontwikkeltrajecten.

Dit is wat wij doen
DomstadIT ontwikkelt, levert, installeert en beheert alles wat nodig is voor de automatisering, de digitalisering en het digitaal werken van de gemeentelijke organisatie. We zorgen voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT infrastructuur. We werken aan kantoorautomatisering, telefonie, organiseren hosting, dataopslag en virtualisatie. We voeren selfservice in en we automatiseren en standaardiseren waar mogelijk beheertaken. Bij dit alles zoeken we naar vernieuwende en besparende werkwijzen en producten. Zo dragen wij ons steentje bij aan een goede bedrijfsvoering.

Onze plek in de organisatie
Je komt te werken bij het team domstad IT expertgroepen. Je primaire aandachtsgebied zal liggen op het domein bedrijfsvoering, waar je veel samenwerkt met de domeinarchitect.
Domstad IT is medio 2019 ontstaan na de samenvoeging van de I&A afdelingen Informatie Voorzieningen en Automatisering. De afdeling werkt zoveel mogelijk volgens een Demand-Supply structuur en is Agile opgezet. De inhoudelijk teams zijn gebundeld in voorzieningen.

Dit breng je mee
Als projectarchitect heb je minimaal een hbo-diploma, liefst een opleiding in de richting van bedrijfskunde en informatica. Je hebt aantoonbaar relevante werkervaring en bij voorkeur ervaring met ICT-projecten bij overheidsorganisaties. Je beschikt over goede kennis van zowel ICT als bedrijfsvoering en hebt ervaring met complexe ICT-landschappen.

De projectarchitect die wij zoeken is proactief, heeft goede communicatievaardigheden en weet zich staande te houden in een complexe en politieke organisatie. Het is iemand die goed vast kan houden aan een duidelijke visie voor de lange termijn en deze concreet naar korte termijn acties kan vertalen. Daarnaast dient een projectarchitect over de volgende competenties te beschikken: luistervaardigheid, resultaatgerichtheid, standvastigheid, klantgerichtheid, pragmatisme en pro-activiteit.

Kennis en vaardigheden:

  • HBO/academisch werk- & denkniveau;

  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring op het gebied van informatie analyse, bij voorkeur bij overheidsinstellingen en/of basisregistraties;

  • Ervaring met werken in SCRUM-teams;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het uitvoeren van een business analyse (doelstellingen, bedrijfsprocessen en business requirements), user stories opstellen en informatie analyse.;

  • Ervaring met modelleren in UML (klasse diagram, use case model & specificatie) en BPMN is een pré;

  • Ervaring met ‘mapping’ van data objecten op administraties en applicaties

  • Ervaring met data architectuur en Enterprise Architect is een pré;

  • Ervaring bij grote gemeente pre

  • Vereiste competenties t.a.v. profiel uitvoering:

    • De Informatie Analist dient over de volgende eigenschappen te bezitten:

      • Analytisch vermogen, sterke communicatieve vaardigheden, empathisch vermogen, begeleidende en faciliterende eigenschappen, overtuigend, flexibel, pragmatisch en stressbestendig.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Informatie en Proces Analist. die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.