Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2025Uren per week:
24-36Publicatiedatum:
26 nov 2024Financieel adviseur
Periode: z.s.m. voor 6 maanden met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24 - 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 105 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Korte beschrijving speelveld
Deze opdracht voer je uit binnen de afdeling Financien van het organisatieonderdeel Financien en Inkoop (F&I). F&I is een organisatieonderdeel dat het bestuur, de directie en organisatie voorziet van ondersteuning en advies. Daarnaast is F&I ook verantwoordelijk voor strategisch beleid, kaderstelling en de functionele aansturing op het gebied van financien en inkoop.. Wij zorgen ervoor dat, in samenwerking met de andere bedrijfsvoering onderdelen, de bedrijfsvoering modern is en mee ontwikkelt met de organisatie.
Als Financieel Adviseur werk je samen in een team met financieel specialisten in de cluster Financieel adviseurs en specialisten. Je hebt een verantwoordelijke functie met een echte voorttrekkers rol. Je werkt nauw samen met, je bent sparringpartner van en je ondersteunt de organisatieonderdelen. Daarnaast adviseer en draag je bij aan de totstandkoming van de producten van onze planning & control cyclus.
Als gevolg van openstaande vacatures, langdurig zieken en zwangerschapsverloven zoeken wij tijdelijke versterking om het jaarrekeningwerkzaamheden met succes te uit te voeren.
Omdat we zo snel mogelijk een financieel adviseur nodig hebben op deze opdracht staat de tender open tot 3 december.
Op de volgende gebieden is capaciteit nodig:
Paragraafregisseurs
o investeringen, onderhoud kapitaalgoederen
o Risicobeheersing en weerstandsvermogen
o Begrotingsrechtmatigheid
Bij de verschillende P&C producten ben jij de paragraafeigenaar. Dit houdt in dat jij verantwoordelijk bent voor een juiste, complete en tijdige aanlevering van alle benodigde informatie om de paragrafen op te stellen. Je hebt hierin een coordinerende rol. Je schakelt met alle betrokken organisatieonderdelen zodat zij tijdig financiele en tekstuele onderbouwing aanleveren. De inhoud stem je af met de collegas van strategie. Jij bent verantwoordelijk voor de kwaliteit en zorgt dat jouw paragrafen voldoen aan de wensen en eisen van het Bestuur en de politiek.
Naast jouw bijdrage rondom de P&C cyclus hou je je bezig met:
Accountmanagement, waarbij je regelmatig contact hebt met de business controllers van de afdelingen waarvan jij accounthouder bent om elkaar op de hoogte te houden van relevante ontwikkelingen. Daarnaast lees je mee met beleidsstukken en toets je bestedings- en dekkingsvoorstellen.
Kennisontwikkeling op jouw vakgebied. Je bent altijd op de hoogte van nieuwe wet- en regelgeving en politieke ontwikkelingen die invloed hebben op jouw werk. Vanuit je rol als Financieel Adviseur zorg je dat ook de organisatieonderdelen altijd op de hoogte zijn van belangrijke wijzigingen.
Ad hoc vragen beantwoorden vanuit de organisatie die te maken hebben met jouw vakgebied. Jij bent de expert die zorgt dat alle onderdelen hun werk op de juiste manier inrichten.
De accountantscontrole. Je verzamelt gevraagde informatie en beantwoordt vragen. Daarnaast ben jij de spil in het contact met andere organisatieonderdelen.
Verschillende projecten om werkprocessen te verbeteren. Denk hierbij aan de implementatie van een nieuw systeem of het voorzien in wensen vanuit de raad om meer grip te krijgen investeringen.
Jij bent/hebt:
Minimaal hbo+ werk- en denkniveau;
Je hebt ervaring met het opstellen van jaarrekeningen binnen een gemeente;
Je hebt aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financien/ investeringen en onderhoud kapitaalgoederen en/of risicos en weerstandvermogen;
Je hebt ervaring als verantwoordelijke voor een juiste, complete en tijdige aanlevering van alle benodigde informatie om de paragrafen op te stellen, binnen een gemeente.
Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie als adviseur;
Kennis van de BBV;
Duidelijkheid in jouw communicatie. Jij communiceert op een transparante wijze met collega's en jouw stakeholders;
Resultaatgerichtheid in jouw werk. Jij levert kwaliteit en kunt werken met deadlines.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 5 december. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Hybride werken behoort tot de mogelijkheden.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.