Begindatum:
20 mrt 2023Einddatum:
31 dec 2023Uren per week:
8Publicatiedatum:
17 mrt 2023Ervaren projectleider geluidssaneringen
Periode: Per direct tot 31-12-2023, met 15 opdrachtverlengingsopties van 1 maand (24 maanden is de maximale inhuurtermijn)
Belasting: 8 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 125 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Korte beschrijving speelveld
Utrecht is een van de snelst groeiende steden van Nederland. We vinden het belangrijk dat die groei blijft passen bij het karakter van de stad met een goede balans tussen groei en leefbaarheid. Leidraad hierbij is de Ruimtelijke Strategie Utrecht, waarbij het bevorderen van gezond stedelijk leven voor iedereen centraal staat. De Ontwikkelorganisatie Ruimte werkt vanuit die strategie aan de ruimtelijk economische opgaven van de stad: een forse woningbouwopgave, duurzame mobiliteit, de energietransitie, behoud en uitbreiding van groen in de stad, voldoende voorzieningen en werkgelegenheid.
Naast het mogelijk maken de ambities van de stad Utrecht is het ook noodzakelijk langdurige en complexe projecten goed te blijven uitvoeren. Een van de projecten betreft het uitvoeren van geluidssaneringen Sanering | BSV (bureausaneringverkeerslawaai.nl). We willen graag 5000 geluidssaneringen gaan uitvoeren in de komende jaren waarvan ongeveer 300 geluidssaneringen in 2023. We zoeken op korte termijn een ervaren Projectleider voor de geluidssaneringen. Hierin onderscheiden we vier deelprojecten:
Organisatie project
Subsidie regelen
Aanbesteding
Uitvoering
Het is van groot belang dat de projectleider de samenhang tussen de verschillende deelprojecten borgt en flexibel is qua urenbesteding.
Je taken zijn:
Al lange tijd is Utrecht van plan de resterende geluidsaneringsvoorraad onder de Wet geluidhinder uit te voeren. Uitdaging blijft om het project op te zetten, efficient aan te sturen en tijdig de financiering en het projectteam op orde te hebben. Het project gefaseerd uitvoeren is onontkomelijk.
De kandidaat gaat de volgende werkzaamheden uitvoeren:
Opstellen plan van aanpak;
Inhuur en aanbesteding benodigde capaciteit aan geluidadviseurs en eventueel inhoudelijke projectleider;
Organiseren van het opstellen saneringsprogrammas tot vaststelling HoMa-besluit
Hiervoor is interne inhoudelijke aansturing nodig en contact onderhouden met Bureau Sanering Verkeerslawaai;
Organiseren uitvoering onderzoeksfase voor het bepalen van de benodigde geluidwerende voorzieningen;
Regelen van het toekennen van de benodigde uitvoeringssubsidie bij Bureau Sanering Verkeerslawaai;
Organiseren uitvoeringsfase inclusief aanbesteding werk;
Organiseren en afhandelen juridische en financiele afronding en verantwoording.
Overkoepelend over deze projecten is het volgende noodzakelijk:
Fungeren als contactpersoon voor bureau sanering verkeerslawaai;
Zorgdragen voor opdrachtprocedures;
Zorgdragen voor projectcommunicatie (intern en extern);
Zorgdragen voor aanvraag geluidssubsidies;
Aansturen externe partners waaronder aannemers;
Bijhouden risicodossier.
Verder vragen wij het volgende:
Actieve bijdrage aan gesprekken
Open en innovatieve houding
Je signaleert kansen en risicos, adviseert hier desgewenst over, en werkt deze uit tot een succesvol eindproduct
Je bent een verbindende schakel tussen het project en het team Geluid en trillingen
Jij bent/hebt:
Hbo of wo werk- en denkniveau met ruime ervaring binnen en met de aansturing van geluidsaneringsprojecten;
Ervaring met de regelgeving die op de sanering verkeerslawaai van toepassing is;
Ervaring met (Europese) aanbestedingen;
Ervaring met (RAW)bestekken en directievoering (UAV/UAV-GC);
Flexibel inzetbaar qua urenbesteding.
Goed om te weten:
Hybride werken is een optie. Aanwezigheid wordt van jou verwacht wanneer er belangrijke bijeenkomsten zijn. Gesprekken zijn gepland op dinsdag 28 maart en/of woensdag 29 maart. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.