Begindatum:
1 aug 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
32Publicatiedatum:
2 jul 2024Directiesecretaris MT CIO en CIO
Periode: Van 1 augustus 2024 tot 31 december 2024, met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 32 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 100 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Korte beschrijving speelveld
Utrecht groeit, dat vraagt om nieuwe oplossingen. Wat in Utrecht nodig is, staat centraal in ons werk. Vanuit het Bedrijfsvoerings- en Strategienetwerk (BSN) wordt door verschillende afdelingen en diverse invalshoeken een bijdrage geleverd aan de opgave waar onze stad en onze organisatie voor gesteld staat.
Het MT CIO wordt gevormd door de managers van de afdelingen CIO Office, DomstadIT en Informatie en Procesmanagement (IPM). Het CIO Office voert centrale regie op de gehele Informatievoorziening van de organisatie. DomstadIT is de afdeling bij de gemeente Utrecht die in nauwe samenwerking met andere organisatieonderdelen ICT ontwikkelt, levert, installeert en beheert om te zorgen voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT-infrastructuur. De afdeling IPM helpt mee om processen zo effectief en efficient mogelijk in te richten, te beheren en om de infomatiehuishouding op orde te brengen en te houden. Door het combineren van de kennis van processen en IT optimaliseren we de bedrijfsvoeringskolom.
Voor het MT CIO en de CIO (directeur) zijn wij op zoek naar een directiesecretaris.
Je taken zijn:
Als directiesecretaris krijg jij de rol van strategisch adviseur. Je adviseert gevraagd en ongevraagd over dossiers in de portefeuille van het MT CIO en de CIO, signaleert trends en ontwikkelingen en kijkt naar de mogelijkheden met betrekking tot de verdere ontwikkeling van de organisatie.
De functie bestaat uit de volgende werkzaamheden:
Je bent directiesecretaris van het MT CIO en de CIO. Samen met de managers van DomstadIT, de manager CIO Office, de managers IPM decentraal en de CIO vorm jij het MT dat richting geeft aan digitalisering in Utrecht.
Jij bent het aanspreekpunt als het gaat om een soepele besluitvorming binnen de gemeente. In dit takenpakket organiseer jij zelfstandig een aantal overleggen, waaronder het wekelijks MT overleg. Je coordineert de diverse strategische agendas die onder jouw verantwoordelijkheid vallen. Ook bewaak je de tijdige aanlevering van stukken voor vergaderingen en je borgt de inhoudelijke kwaliteit ervan. Na de vergadering zorg je voor een goede follow-up van genomen besluiten en volg je de voortgang van de acties. Zo schakel je de juiste personen in en zet je de benodigde processen in gang.
Je ondersteunt de CIO; je bent sparringpartner, klankbord, geweten en geheugen. Rechterhand op inhoud, proces en aanpak.
Je bent achtervang voor collega directiesecretarissen en de teamleider. Je bent namelijk ook onderdeel van een team met andere directiesecretarissen die werken voor verschillende Organisatieonderdelen van de Gemeente Utrecht. Daarnaast heb jij de mogelijkheid om te sparren met collegas wanneer jij dat nodig vindt.
Jij hebt:
- Minimaal wo werk- en denkniveau;
- Ervaring hebt in het inhoudelijk ondersteunen van een directie en ervaring met IT-vraagstukken;
- Ruime ervaring met adviseren over strategische keuzes, het inhoudelijk voorbereiden van overleggen en het adviseren en reviewen van beleidsnotas;
- Ervaring binnen een overheidsorganisatie;
- Bij voorkeur ervaring binnen een gemeente van meer dan 100.000 inwoners;
- Termen als gegevensbescherming, open overheid, common ground of cloudtransitie zijn jou niet vreemd!
- Je kunt samenwerken in teamverband, bent communicatief vaardig en analytisch sterk.
Goed om te weten:
Hybride werken is een optie. Aanwezigheid wordt van jou verwacht wanneer er belangrijke bijeenkomsten zijn. Je bent bij voorkeur beschikbaar voor de Gemeente Utrecht van maandag t/m donderdag. Op woensdag ben je op kantoor aanwezig (= het Stadskantoor), aangezien dan fysiek het MT CIO plaatsvindt.
Gesprekken zijn gepland op vrijdag 19 juli. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.