Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Utrecht
Logo van Gemeente Utrecht

Assetmanager portefeuille zorg

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

15 dec 2025

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief 105Opdracht uren 36

Omschrijving

Als Assetmanager treed je op als eigenaar en ben je verantwoordelijk voor een tevreden klant in een rendabel en gezond pand. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de huurders in jouw portefeuille en behandelt en coördineert hun vragen binnen de gemeente.

Opdrachtomschrijving (de taken):
  • Je stuurt op de onder jouw verantwoordelijkheid vallende objecten in financieel, juridisch en technisch vlak. Hiervoor heb je veel contact met onze financials, juristen, administratieve medewerkers en technische collega's.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de huurders in jouw portefeuille, bezoekt hen regelmatig (al dan niet samen met de collega van technisch beheer) en behandelt en coördineert hun vragen.
  • Voeren van onderhandelingen en het vastleggen van de afspraken bij het aangaan/ verlengen van huurovereenkomsten;
  • Contractmanagement;
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht is succesvol voltooid als gedurende de looptijd van de opdracht de objecten goed beheerd worden en frequent contact met huurders wordt onderhouden.

Eisen

  • Relevante HBO of WO studie in het Vastgoedmanagement dan wel een andere relevante vastgoed gerelateerde opleiding afgerond;
  • Je hebt werkervaring als assetmanager in het beheer van een vastgoedportefeuille binnen een 100.000+ gemeente;
  • Ervaring met het opstellen van overeenkomsten en bekend zijn met het Didam-arrest is een vereiste;

Wensen en competenties

Wensen
  • Ervaring met zorgvastgoed en/of zorgpartijen is een pré
  • Je hebt affiniteit, enige kennis van technisch beheer;
Competenties
  • Je hebt een sterke persoonlijkheid, bent communicatief sterk en initiatiefrijk.

Organisatie en team

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
De Vastgoedorganisatie Utrecht treedt op als eigenaar van het vastgoed van de gemeente Utrecht. Het gaat in totaal om zo'n 1.000 objecten. Ons hoogste pand is de Dom, ons grootste pand het Stadskantoor. En ook van vastgoed als buurthuizen, brugwachtershuisjes, schoolgebouwen, (fiets)parkeervoorzieningen en theaters/ muziekpodia, zwembaden en sportgebouwen zijn we eigenaar.
Deze opdracht valt binnen het cluster Sport, Zorg & Welzijn.

Gespreksinformatie

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 8 en 9 december. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr