Beleidsontwikkelaar Jeugd

Raadhuisweg 7, 9251 GH Burgum, Nederland

Sluit over 7 dagen
95 16 - 32 Friesland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

16 - 32

Publicatiedatum:

6 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
De beleidsontwikkelaar adviseert gevraagd en ongevraagd portefeuillehouders, collega's en uitvoerende teams. Daarnaast neemt de beleidsontwikkelaar deel aan regionale overleggen en verzorgt hij/zij geannoteerde agenda's. De beleidsontwikkelaar fungeert als vraagbaak voor de uitvoering, de teamleider van de uitvoering en is budgethouder voor de maatwerkvoorzieningen. 

Deze functie is ingeschaald in schaal 10 cao Gemeenten. Deze opdracht wordt verkort uitgezet.

Voor deze functie zijn we op zoek naar twee kandidaten.

Verantwoordelijkheden
De kandidaat is een partner voor de mienskip en de andere organisaties in het werkveld en ontwikkelt samen met hen innovaties. Is makelaar (vast aanspreekpunt) voor één of meerdere maatschappelijke organisaties en onderdelen van Tytsjerksteradiel, tevens heeft hij/zij de rol van voorbereidend opdrachtgeverschap. 

De kandidaat ontwikkelt met een integrale focus zowel strategische als tactische beleidskaders, uitgangspunten en beleidsregels op meerdere samenhangende beleidsterreinen met bestuurlijke en maatschappelijke impact, waaronder: 

  • het signaleren en analyseren van maatschappelijke ontwikkelingen, kwalitatief en kwantitatief;

  • het hebben van inzicht in complexe maatschappelijke processen, vraagstukken en beleidseffecten;

  • het vertalen van in- en externe (beleids-)ontwikkelingen naar tactische en strategische beleidskaders, uitgangspunten en beleidsregels;

  • zorgen voor afstemming en samenhang met andere projecten, beleidsvelden, programma’s en bedrijfsprocessen;

  • het formuleren van beleidskaders, plannen en nota’s;

  • het leveren van een inhoudelijke bijdrage van de realisatie van plannen en projecten;

  • het evalueren van beleid;

  • het adviseren met betrekking tot het ontwikkelen en toepassen van beleid, procedures en regelingen.  

De kandidaat levert een sturende en inhoudelijke bijdrage aan de ontwikkeling en vertaling van beleid in toepassingsmogelijkheden gericht op de volgende punten:  

  • het initiëren van strategische beleidsvoornemens en het hierbij rekening houden met een hoge politieke, financiële en/of maatschappelijke impact;

  • het signaleren en analyseren van ontwikkelingen en wijzigingen in beleid;

  • het vertalen van in- en externe (beleids-)ontwikkelingen naar beleidsvorming en de kandidaat kan hierin strategische afwegingen maken;

  • het formuleren van (beleids-)kaders en -nota’s;

  • het evalueren en bijstellen van beleid & uitvoering. 

 De kandidaat adviseert over de uitvoering van het geformuleerde beleid dat een middellange doorlooptijd heeft en geeft leiding aan projecten voor de invoering / verdere doorvertaling van het geformuleerde beleid. 

De kandidaat heeft hierbij oog voor: 

  • de kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid van projecten;

  • de samenhang met andere projecten, beleidsvelden, programma’s en bedrijfsprocessen;

  • de bewaking van ter beschikking gestelde kredieten en budgetten.  

De kandidaat betrekt aan de voorkant bestuurlijke en maatschappelijke doelgroepen bij de ontwikkeling en vertaling van beleidskaders, innovaties en projecten.  Daarbij ontwikkelt en begeleidt de kandidaat ook de informatievoorziening, inspraakbegeleiding en communicatie betreffende beleidsontwikkeling en -uitvoering richting beleidsactoren en -netwerken, burgers, bedrijfsleven, instellingen, bestuurders en collega’s.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 30 september 2025 voor 16 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De opdracht is voor 16 tot 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 10.
De (telefoon)gesprekken vinden plaats in de week van 16 juni 2025. Wij vragen hier rekening mee te houden.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  3. De kandidaat heeft ruime ervaring, minimaal 5 jaar, als beleidsadviseur Jeugd op senior niveau.

  4. De kandidaat heeft een afgeronde, gerelateerde hbo/WO-opleiding

  5. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met werken in een gemeente

  6. De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

  7. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 70 %
Gewicht van prijs: 30 %

Competenties
De kandidaat die we zoeken:

  • beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden;

  • heeft overtuigingskracht;

  • is proactief;

  • is resultaatgericht;

  • is flexibel;

  • werkt graag binnen teamverband

Wensen

  1. De mate van werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv).
    30 %

  2. De mate van ervaring als beleidsadviseur Jeugd op senior niveau
    35 %

  3. De kandidaat heeft kennis en ervaring met het regionale netwerk in Friesland (SDF).
    35 %

Let op!:
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur