Raadhuisweg 7, 9251 GH Burgum, Nederland
Begindatum:
1 jan 2025Einddatum:
30 jun 2025Uren per week:
32 - 36 uur per weekPublicatiedatum:
26 nov 2024Omschrijving van de opdracht
Vanaf 1 januari 2025 begint Tytsjerksteradiel aan een nieuw hoofdstuk als zelfstandige gemeente. We zijn ‘prettig eigenwijs’ en doen dingen graag op onze eigen manier. Hier vind je ruimte voor initiatief, creativiteit en verantwoordelijkheid. Om samen vorm te geven aan onze nieuwe koers zoeken we enthousiaste mensen.
Mei-inoar wurkje oan in krêftige organisaasje!
Team Duurzaamheid is op zoek naar een Beleidsmedewerker/Projectleider Duurzaamheid vanwege ziektevervanging.
De kandidaat geeft invulling aan de gemeentelijke taken op het gebied van de ‘circulaire economie’, in overleg en samenspraak met Circulair Fryslân, de afdelingen Beheer en de medewerkers EZ.
In overleg en samenspraak met team Communicatie en een ondersteunende collega binnen team Duurzaamheid is de kandidaat verantwoordelijk voor het maken, bijhouden en uitvoeren van een communicatiekalender Duurzaamheid met diverse activiteiten (zoals ‘dag van de duurzaamheid’, ‘nacht van de nacht’).
Deze functie is ingeschaald in schaal 11 cao SGO.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.
Verantwoordelijkheden
De Beleidsmedewerker/Projectleider Duurzaamheid is goed in het stimuleren van duurzame initiatieven in overleg en samenspraak met het bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en burgers. Samen met ondersteunende enthousiaste collega's binnen team Duurzaamheid ben jij de contactpersoon voor energiecoöperaties en initiatieven.
De kandidaat is verantwoordelijk voor het realiseren van de Warmtevisie in overleg met de Projectleiders Warmtetransitie, het realiseren van de ‘routekaart’ verduurzaming gemeentelijk vastgoed’, in overleg met de afdelingen Beheer en het realiseren van Maatschappelijk Verantwoord Inkopen in overleg met de afdeling Inkoop.
Daarnaast is de kandidaat het aanspreekpunt voor KCC en (extern) e-mailverkeer, is pro-actief en gemakkelijk te bereiken.
Regionale en provinciale samenwerking (Provinciaal overleg, Anno) behoort tot de taken "Jij wordt enthousiast van de samenwerking en het sparren met de betrokken collega's".
Overige voorkomende werkzaamheden binnen het werkgebied van duurzaamheid wordt in overleg met collega's opgepakt.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 32 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 32 - 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De opdracht is verkort uitgezet omdat wij graag snel invulling willen geven aan een vervanging van een lopende opdracht. De gesprekken vinden plaats op woensdag 11 december 2024. We vragen je hier rekening mee te houden.
Eisen
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
Kandidaat heeft minimaal Hbo-niveau werk- en denk niveau.
De kandidaat heeft meer dan 2 jaar relevante en recente (< 5 jaar) werkervaring binnen een gemeente in een soortgelijke functie. Dit blijkt uit cv/motivatie.
De kandidaat kan minimaal 2 á 3 dagen op kantoor aanwezig zijn.
De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.
Wensen
Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie in een soortgelijke functie (50%)
Mate van ervaring met projecten m.b.t. duurzaamheid. (50%)