Inkoper Europese aanbestedingen Sociaal Domein

Gemeente Twenterand

Manitobaplein 1, 7671 GS Vriezenveen, Nederland

Sluit over 6 dagen
120 8 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

6 - 8

Publicatiedatum:

16 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Totaal ingeschatte inzet: 370 uur voor twee Europese aanbestedingen, 8uur per week voor 13 maanden.

Ben jij een ervaren inkoper met kennis van aanbestedingsprocedures en het begeleiden van beoordelingsprocessen? Heb je oog voor objectiviteit, transparantie en juridische zorgvuldigheid? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Opdrachtomschrijving

De gemeente Twenterand is op zoek naar een zelfstandig, ervaren aanbestedingsprofessional voor de begeleiding van twee Europese aanbestedingen voor het Sociaal Domein (SAS-diensten). De opdracht is resultaatgericht en betreft de volledige begeleiding van beide aanbestedingsprocedures vanaf de voorbereidingsfase tot en met de gunning.

Daarnaast begeleidt jij de opdracht als onafhankelijk procesbegeleider op zelfstandige wijze binnen kaders van de aanbestedingswet en overeengekomen planning. Jij bent verantwoordelijk voor het begeleiden van het volledige beoordelingsproces.

Werkzaamheden:

  • Begeleiden van het marktverkenning als onafhankelijk voorzitter / procesbegeleider.

  • Begeleiden van het aanbestedingsteam bij de totstandkoming van de aanbestedingstrategie en documenten.

  • Begeleiden van het beantwoorden van de vragenrondes (Notas van Inlichtingen).

  • Begeleiden van een eventuele informatiebijeenkomst (mondelinge toelichting op vragenronde 1).

  • Begeleiden van een eventuele presentaties en casusmomenten: Bewaken van tijd, deelnemersaantallen en inhoudelijke kaders. Zorgen dat beoordelaars geen ongeoorloofde vragen stellen of nieuwe informatie ontvangen.

  • Begeleiden van de consensusbeoordeling: Stimuleren van objectieve oordeelsvorming. Vastleggen en motiveren van de gezamenlijke beoordeling.

  • Opstellen van gunningsbrieven conform de Aanbestedingswet 2012.

  • Voeren van toelichtingsgesprekken met afgewezen inschrijvers.

Resultaten

Volledige aanbestedingsprocedure is afgerond.

Kaders en verantwoordelijkheden

  • De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor een zorgvuldig, transparant en rechtmatig verloop van beide aanbestedingen.

  • De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de kaders van de Aanbestedingswet 2012, het Gids Proportionaliteit en relevante jurisprudentie.

  • De opdrachtgever ontvangt periodiek rapportages over de voortgang en de risico’s.

  • Opdrachtnemer werkt volledig zelfstandig, zonder aansturing of inmenging in de wijze van uitvoering.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bestuurskunde, (bestuurs)recht;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkoper binnen een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in begeleiding van Europese aanbestedingstrajecten;
  • Aantoonbare kennis van de Aanbestedingswet 2012;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen binnen het gemeentelijke sociaal domein (20 punten;

  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van beoordelings- en consensusprocessen (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als voorzitter/procesbegeleider voor Europese aanbestedingstrajecten (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met Mercell (15 punten);

  • Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 6 uur per week, met pieken gedurende de opdracht (10 punten);

  • Uurtarief maximaal €120,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en werk-werk (5 punten).

Competenties

  • Onafhankelijk en objectief

  • Juridisch en procedureel sterk

  • Communicatief vaardig

  • Analytisch en procesmatig

  • Resultaatgericht en zorgvuldig

Organisatie en team

Ons Twenterand, is een betrokken gemeente in het Overijssels land. Van Bruinehaar tot Den Ham, de plek waar we onze vrijheid vinden. Een plek waar we klaar staan voor elkaar. Met ruim 300 medewerkers voelen we ons verbonden met alle 34.000 inwoners en betrokkenen die hier wonen, werken, leven en recreeren. Bij Twenterand geloven we dat veranderen iets is wat je samen doet. Met onze maatschappij, inwoners en onze medewerkers. We staan klaar voor onze mensen en luisteren naar de mensen die hier leven, werken, wonen en recreeren. We zijn impactmakers, echte publieksmensen die hun verantwoordelijkheid voelen en nemen. En we houden van het Twentse landschap. We werken en leven daar op de rand waar de vonk over sloeg. Lees meer over onze unieke werkomgeving op Werken bij Twenterand | Ontdek Jouw Vonk.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 juli 2025, tussen 09.30 en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op weonsdag 23 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 22 juli 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Overige informatie  
Gemeente Twenterand heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.  

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Functieschaal  
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.  

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen  
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr  
Is hybride werken mogelijk: Ja  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur