Logo van Gemeente Tiel
Logo van Gemeente Tiel

Parkeerregisseur

Achterweg 2, 4001 MV Tiel, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

15 dec 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 32

Omschrijving

Tiel is een stad in beweging. We groeien richting 50.000 inwoners in 2035 en bereiden ons nu al voor op deze toekomst. Groei betekent meer woningen, meer voorzieningen en meer mensen die zich thuis willen voelen in onze gemeente. Een belangrijke factor daarin? Een ordelijke en gastvrije en veilige leefomgeving.

Parkeren speelt daarbij een belangrijke rol. Als parkeerregisseur verbind jij beleid en praktijk: jij zorgt ervoor dat het parkeerbeleid niet alleen op papier goed is geregeld, maar dat je ook in de uitvoering merkbaar bijdraagt.

Je bent het aanspreekpunt op straat, maar ook een belangrijke schakel binnen de organisatie. Vanuit jouw praktijkervaring geef je input voor beleidsontwikkeling en draag je bij aan de continue verbetering van onze parkeerstrategie. Jij weet als geen ander dat parkeerbeheer niet alleen handhaven betekent, maar ook communiceren, faciliteren en afstemmen met inwoners en ondernemers.

Wat ga je doen?

In deze veelzijdige functie: 

  • Ben je verantwoordelijk voor het parkeerbeleid, de uitvoering ervan en adviseert waar nodig (op basis van data);

  • Draag je zorg voor de gemeentelijke parkeergarage, parkeerterreinen, parkeervergunningzones en schakel je met collega’s, handhaving, vastgoed, beheer en de publieksbalie over de gang van zaken;

  • Werk je aan de verdere digitalisering van de parkeersystematiek;

  • Houd je je bezig met het actualiseren en praktisch uitvoerbaar maken van het parkeerbeleid. Ook houd je hierbij in de gaten waar het nieuwe parkeerbeleid raakt aan het digitaliseringstraject en denk je mee in de gebiedsontwikkelingen en revitaliseringsprojecten;

  • Monitoor en lever je input voor het actualiseren van het parkeerfonds en de begrotingscyclus;

  • Sta je klaar om bij te springen voor je collega beleidsadviseur Verkeer die zich bezighoudt met mobiliteitsvraagstukken tijdens drukte, verlof of ziekte.

  • Ben je inhoudelijk aanspreekpunt voor de collega’s medewerker parkeren en verkeer en ben je opdrachtgever voor projecten met parkeren als hoofdonderwerp.

  • Ben je verantwoordelijk voor de bestuurlijke trajecten zoals raadsvragen, raadsvoorstellen en adviseer je de verantwoordelijke wethouder. 

Wat jou uniek maakt

  • Een HBO/WO werk- en denkniveau (voorkeur richting ruimtelijke ontwikkeling, verkeer)

  • Je hebt ruime ervaring op het gebied van parkeerdossiers, organisatie en beleid. Je hebt een politieke antenne en bent klantvriendelijk;

  • Je werkt graag zelfstandig en integraal, je neemt de leiding, maar je levert ook graag een bijdrage aan het team;

  • Analytisch vermogen om signalen uit de praktijk te vertalen naar beleidsverbeteringen;

  • Je bent in staat een bijdrage te leveren aan de doorontwikkeling van de afdeling Leefomgeving en team Verkeer en parkeren;

  • Je beschikt over de capaciteit om helder, zakelijk en bestuurlijk te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk;

Eisen

  • De kandidaat moet na 1 jaar inhuur kosteloos overneembaar zijn.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met de genoemde werkzaamheden bij een gemeente.
  • De kandidaat is beschikbaar voor minimaal 32 uur per week.
  • HBO niveau met voorkeur opleidingsrichting mobiliteit.

Wensen en competenties

Wensen
  • Tijdens het verifactiegesprek worden de volgende punten getoetst: Je werkt graag zelfstandig en integraal, je neemt de leiding, maar je levert ook graag een bijdrage aan het team; Analytisch vermogen om signalen uit de praktijk te vertalen naar beleidsverbeteringen; Je bent in staat een bijdrage te leveren aan de doorontwikkeling van de afdeling Leefomgeving en team Verkeer en parkeren; Je beschikt over de capaciteit om helder, zakelijk en bestuurlijk te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk; (20 Punten)

Competenties
  • Een HBO/WO werk- en denkniveau (voorkeur richting ruimtelijke ontwikkeling, verkeer).
  • Je hebt ruime ervaring op het gebied van parkeerdossiers, organisatie en beleid. Je hebt een politieke antenne en bent klantvriendelijk.
  • Je werkt graag zelfstandig en integraal, je neemt de leiding, maar je levert ook graag een bijdrage aan het team.
  • Analytisch vermogen om signalen uit de praktijk te vertalen naar beleidsverbeteringen.
  • Je bent in staat een bijdrage te leveren aan de doorontwikkeling van de afdeling Leefomgeving en team Verkeer en parkeren.
  • Je beschikt over de capaciteit om helder, zakelijk en bestuurlijk te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk.

Organisatie en team

Waar kom je terecht?
Je werkt in het team Beleid en Regie van de afdeling Leefomgeving. Binnen dit team werken collega's uit verschillende disciplines intensief samen om de kwaliteit van de openbare ruimte te versterken. Het team bestaat uit beleidsmedewerkers en beheerders op het gebied van parkeren en verkeer en alle andere onderdelen in de openbare ruimte.

Samen met de Beleidsmedewerker verkeer, medewerkers verkeer en parkeren zet jij je in om de openbare ruimte mooier en duurzamer te maken. We werken daarbij nauw samen met andere teams en afdelingen binnen de gemeente Tiel om de grote ruimtelijke opgaven vorm te geven, zowel op de korte als op de lange termijn. Ook hebben we veelvuldig contact met externe partijen, zoals wijk- en buurtverenigingen, Regio Rivierenland, de provincie en Rijkswaterstaat.

Gespreksinformatie

Tijdens het verifactiegesprek worden de wensen en competenties getoetst.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: ja 1 jaar

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen: Beoordelingswijze
BPKV: Prijs-kwaliteitscore (hoogste), daarna Tarief (laagste) ranking.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, vr