Logo van gemeente Súdwest-Fryslân
Logo van gemeente Súdwest-Fryslân

Senior Technisch Specialist M365

gemeente Súdwest-Fryslân

Marktstraat 15, 8601 CR Sneek, Nederland

Sluit over 12 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 36

Omschrijving

Wat ga je doen?

Je gaat werken voor de Gemeente Súdwest-Fryslân en de bijbehorende klantorganisaties en komt terecht in een gezellig en sociaal team waar collega's een extra stap voor elkaar willen doen. Samen heb je één doel, de eindgebruikers een nieuwe verbeterde werkplek-ervaring leveren waarbij je alle organisatie belangen en aspecten meeweegt. We zitten aan het begin van de overgang naar een Microsoft 365 gebaseerde werkplek. Als Senior Technisch Specialist M365 ben je medeverantwoordelijk voor de transitie naar onze nieuwe werkplekomgeving op basis van een M365 architectuur.

Verantwoordelijkheden

Kennis en ervaring met de volgende technieken;
Windows, Android, iOS, Intune, MAM, MDM, Entra ID, MS OneDrive, MS Teams, Defender for Endpoint, Windows Server, PowerShell Automation.

Eisen

  • Minimaal 4 jaar ervaring als technisch specialist in een Microsoft Server omgeving
  • Minimaal 4 jaar ervaring met het inrichten, implementeren van en migreren naar moderne cloud gebaseerde (hybride) werkplekken o.b.v. Microsoft 365/Azure technologie.
  • Een bewezen M365 track record van het begeleiden van minimaal 3 verschillende M365/Azure projecten waarbij sprake is van een transitie/migratie naar een moderne werkplek o.b.v. Microsoft cloud technologie bij minimaal 3 verschillende organisaties in de afgelopen 6 jaren.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-1-2026 tot en met 31-5-2026 voor 16 uur per week.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van opdrachtgever te ondertekenen.
  • De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 te overleggen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van en ervaring met een van de volgende technieken: Microsoft Purview, Ivanti, Winget, Chocolatey.
  • Kennis van en ervaring met een van de volgende technieken: PSADT, ShareGate, AvePoint Fly, Exchange Online, Active Directory, Azure laaS, Azure Virtual Desktop.

Competenties

  • De kandidaat beschikt over de communicatieve eigenschappen die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht.
  • De kandidaat beschikt over de relevante vakinhoudelijke kennis.
  • De kandidaat kan zijn of haar visie op de opdrachtuitvoering overtuigend verwoorden.

Organisatie en team

Je gaat werken voor de Gemeente Súdwest-Fryslân en de bijbehorende klantorganisaties en komt terecht in een gezellig en sociaal team waar collega's een extra stap voor elkaar willen doen. Samen heb je één doel, de eindgebruikers een nieuwe verbeterde werkplek-ervaring leveren waarbij je alle organisatie belangen en aspecten meeweegt.

Gespreksinformatie

Fase 2: Het interview

Als Inschrijver in de top 2 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend

Hybride werken

Bij Súdwest-Fryslân werken we waar we nodig zijn. Heb je afspraken waarbij je fysiek bij aanwezig moet zijn, dan ben je op kantoor. Heb je geen verplichtingen op kantoor en leent de functie zich voor thuiswerken, dan kun je thuis werken.

SROI

Indien de totale opdrachtwaarde van de opdracht (al dan niet na verlenging) boven € 100.000,- uitkomt, dan is bieder verplicht om social return (2%) over de gehele opdracht toe te passen. Voor meer informatie zie https://sudwestfryslan.nl/onderwerp/infosocialreturn of de bijlage bij deze uitvraag.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr