thumbnail
thumbnail

Programmamanager

gemeente Súdwest-Fryslân

Marktstraat 15, 8601 CR Sneek, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 120,00
36 Friesland

Begindatum:

15 jun 2023

Einddatum:

15 okt 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

27 mei 2023

Omschrijving van de opdracht
Wij zoeken een Programmamanager voor 2 nieuwe programma’s:

(De opdracht kan ook door twee personen worden ingevuld, dan geldt een opdrachtomvang van 18 uur per programma)

  1. Programma Ontmoeten en dichtbij

  2. Programma Iedereen doet mee

Iedereen doet mee
We willen dat onze een gemeente een plek is waar iedereen gelijke kansen krijgt om gelukkig en gezond te zijn. Gezondheidsvraagstukken vragen om een breed perspectief en integrale benadering waarbij het niet alleen over de fysieke gezondheid gaat maar ook over welzijn en zingeving. Ook speelt de leefomgeving een belangrijke factor in de ervaren gezondheid van inwoners. Daarom werken wij vanuit het concept van positieve gezondheid als de basis voor gezond beleid op allerlei beleidsterreinen.

De opgave op het terrein van preventie en positieve gezondheid is drieledig:

a) verder bouwen aan een sterk gezondheidsstelsel,

b) versterken van verbindingen tussen inwoners en

c) bevorderen gelijke gezondheidskansen zodat inwoners economisch en maatschappelijk mee kunnen doen.

Ontmoeten en dichtbij
Ontmoeten en dichtbij betreft de verduurzaming van ontmoetingsplaatsen en het versterken van de functies van ontmoetingsplaatsen. Het is hierbij van belang om de dienstverlening dichtbij de burger te organiseren. Voor Ontmoeten zijn de ambities inmiddels vertaald in een vastgestelde beleidsnotitie. Op het thema Dienstverlening moet binnen het programma nog de nodige stappen worden gezet.

Hoofdtaken programmamanager:

  • werkt de inhoudelijke programma aanpak uit; zorgt ervoor dat de ambitie, de doelen, de programmastrategie en de concrete aanpak van het programma wordt uitgewerkt

  • voert het programma uit; stuurt de uitvoering aan, zorgt ervoor dat inspanningen tot             uitkomsten leiden en bewaakt de voortgang

  • geeft vorm aan de organisatie en samenwerking; richt de organisatie van het programma in en bouwt aan de samenwerking tussen de betrokkenen, doet dit zowel op de systeemkant zoals afspraken over rollen en taken als de (inter)menselijke kant zoals teamvorming en de samenwerking tussen mensen, organisatieonderdelen, organisaties en de omgeving

  • beslist en regisseert de bestuurlijke besluitvorming; bereidt beslissingen voor en neemt deze voor een deel zelf

  • geeft functioneel leiding aan medewerkers van het programmateam

Aangezien het hier gaat om twee nieuwe programma’s ligt vooreerst de nadruk op het uitwerken van de inhoudelijke programma aanpak.  

De programmamanager is verantwoordelijk voor het bouwen en aansturen van twee programma’s in een speelveld met veel partijen en uiteenlopende belangen.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 juni 2023 tot en met15 oktober 2023 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. Afgeronde HBO/ WO opleiding

  • Aantoonbare kennis van en ervaring binnen het Sociaal Domein op strategisch niveau

  • Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever.

  • De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 (8 alleen bij functies in het Sociaal Domein), te overleggen. De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden te zijn overlegd aan opdrachtgever (de kandidaat kan pas starten als de VOG is ingeleverd).

  • Kandidaat is geen ZZP-er.

  • ZZP-ers kunnen niet rechtstreeks bieden op deze opdracht, aangezien dit een functie is waarbij hierarchisch aangestuurd wordt door opdrachtgever en kandidaat zelf de opdracht moet uitvoeren.

  • Competenties: regisseren, resultaatgerichtheid, samenwerken en omgevingsbewust

Gunningscriteria

  • Een afgeronde opleiding op het gebied van programmamanagement

  • Minimaal drie jaar werkervaring in een politiek bestuurlijke omgeving/gemeente van vergelijkbare omvang.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Programmamanager die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.