Marktstraat 15, 8601 CR Sneek, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
31 mrt 2026Publicatiedatum:
3 dec 2025Binnen het cluster Juridische Kwaliteit hebben we in verband met langdurige afwezigheid van één van onze medewerkers tijdelijk behoefte aan extra capaciteit en zijn we op zoek naar een juridisch kwaliteitsmedewerker, die ons team voor 24 - 32 uur per week kan ondersteunen.
Als juridisch kwaliteitsmedewerker zijn je werkzaamheden vooral gericht op het bevorderen en bewaken van de juridische kwaliteit van adviezen, besluiten en regels. Daarnaast vertegenwoordig je het college van burgemeester en wethouders in bezwaar- en beroepszaken in het Sociaal Domein (Wmo, Jeugdwet, Participatiewet, Leerplichtwet, Leerlingenvervoer en de Gehandicaptenparkeerkaart/-plaats). Je fungeert tevens als sparringpartner voor collega's in het Sociaal Domein en je neemt deel aan interne overleggen gericht op overdracht van juridische kennis.
Binnen het cluster Juridische Kwaliteit hebben we in verband met langdurige afwezigheid van één van onze medewerkers tijdelijk behoefte aan extra capaciteit en zijn we op zoek naar een juridisch kwaliteitsmedewerker, die ons team voor 24 - 32 uur per week kan ondersteunen.
Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, dan wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
Daarnaast wordt tijdens het gesprek getoetst in welke mate:
- de kandidaat over de communicatieve eigenschappen blijkt te beschikken, die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht;
- de kandidaat over de relevante vakinhoudelijke kennis blijkt te beschikken;
- de kandidaat zijn of haar visie op de opdrachtuitvoering overtuigend verwoordt.
Het interview vindt plaats op woensdagmiddag 17 december 2025. We verzoeken u om hier rekening mee te houden.
Optie tot verlenging: Ja, de inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
Openstelling opdracht
Het kan zijn dat een opdracht korter openstaat dan de wettelijke termijn van 10 dagen. Wij doen dit om sneller en accurater te kunnen acteren op de krappe arbeidsmarkt. Zo hopen we te voorkomen dat biedingen worden ingetrokken of kandidaten niet meer beschikbaar zijn op het moment van terugkoppelen. Mocht u hier bezwaar tegen hebben, dan kun u dat in de vragenperiode kenbaar maken door dit aan te geven via de vragenmogelijkheid. Dan verlengen wij de periode naar 10 dagen.
Hybride werken
Bij Súdwest-Fryslân werken we waar we nodig zijn. Heb je afspraken waarbij je fysiek bij aanwezig moet zijn, dan ben je op kantoor. Heb je geen verplichtingen op kantoor en leent de functie zich voor thuiswerken, dan kun je thuis werken.